Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[99690] Artykuł:

Use of data mining in a two-step process of profiling student preferences in relation to the enhancement of English as a foreign language teaching

Czasopismo: Stat Anal Data Min: The ASA Data Sci Journal   Tom: 13, Zeszyt: 5, Strony: 482-498
ISSN:  1932-1872
Opublikowano: Pażdziernik 2020
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Marzena Nowakowska orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości3323.3328.57  
Karolina Bęben orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Niespoza "N" jednostkiNauki o zarządzaniu i jakości3323.33.00  
Michał Pajęcki orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości3323.3328.57  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

higher education  Kohonen map  market basket analysis  qualitative research  survey 



Abstract:

The paper pursues a twofold goal. The first goal refers to the identification of university students’ needs regarding such modifications to English language courses that would improve English as a foreign language (EFL) teaching outcomes. The other goal refers to the methodical issue of achieving the first one. In this aspect, the use of selected data mining techniques in a hierarchical way in real data processing is proposed. These are: (a) Self-Organizing Map (SOM) dataset segmentation and then (b) market basket analysis applied to the individual SOM segments. The research data were collected from the students’ survey concerning their opinion of the EFL teaching process; 347 students of a faculty of a technical university in Poland completed the questionnaire. The use of SOM allowed the identification of homogeneous groups of students,while market basket analysis allowed indicating, within each group, the relationships between student opinions of effective methods of teaching English. In such a way, satisfactory
student preference profiles as regards their approach to the improvement of English language competences were developed. On this basis, EFL teaching methods appropriate for the specific profile can be adapted.