Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[98170] Artykuł: Analiza ex-post remontów dróg jako element zarządzania drogami wojewódzkimi w Rejonie Drogowym w Radomiu(Ex-post analysis of road repairs as an element of regional road management in the Road Area in Radom)Czasopismo: Zdrowie i Społeczeństwo Tom: 1, Strony: 58-71 ISSN: 2082-2804 Opublikowano: 2019 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.70 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacje w czasopismach spoza listy 2019 Punkty MNiSW: 5 Pełny tekst Słowa kluczowe: zarządzanie drogami  remonty dróg  analiza ex-post.  Keywords: road management  road repairs  ex-post analysis.  |
Infrastruktura drogowa ma istotny wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy kraju i jego regionów. Infrastruktura ta jest niezbędna do przemieszczania osób i ładunków, służy społeczeństwu oraz wszystkim działom gospodarki. Istotnym elementem sieci drogowej w Polsce są drogi wojewódzkie. Ważnym aspektem zarządzania drogami wojewódzkimi jest wykonanie remontów dróg oraz ich kontrola.
Celem tego artykułu jest prezentacja wyników analizy ex-post remontów dróg wojewódzkich w Rejonie Drogowym w Radomiu. W badaniu porównano planowane oraz rzeczywiste nakłady inwestycyjne, czas realizacji oraz zakres rzeczowy 20. remontów przeprowadzonych w latach 2015-2018. Wyniki analizy mogą służyć w przyszłości eliminowaniu błędów i poprawie planowania kolejnych remontów, w tym kalkulacji kosztów robót, co ma istotne znaczenie dla odpowiedniego zarządzania infrastrukturą drogową.
Road infrastructure has a significant impact on the social and economic development of the country and its regions. This infrastructure is necessary for the movement of people and goods and therefore serves society and all sectors of the economy. Regional roads are an essential element of the road network in Poland. An important aspect of the management of regional roads is their repair and control.
The aim of this article is to present the results of the ex-post analysis of the repair of regional roads in the Road Area in Radom. The study compared the planned and actual investment outlays, the time of implementation and the material scope of 20 repairs carried out in the years 2015-2018. The results of the analysis may be used in the future to eliminate errors and improve the planning of next repairs, including the calculation of costs of work, which is essential for the proper management of road infrastructure.