Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[98060] Rozdział:

Identyfikacja źródeł i przyczyn błędów w opracowaniach geodezyjnych z wykorzystaniem diagramu Ishikawy

w książce:   Wybrane aspekty zarządzania jakością i doskonaleniem
ISBN:  978-83-8127-420-3
Wydawca:  Wydawnictwo Bernardinum
Opublikowano: 2019
Miejsce wydania:  Pelpin
Liczba stron:  15
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.70
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Małgorzata Sokała orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiNiespoza "N" jednostkiNauki o zarządzaniu i jakości10020.00.00  

Grupa MNiSW:  Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019
Punkty MNiSW: 20



Słowa kluczowe:

diagram Ishikawy  opracowania geodezyjne  zarządzanie jakością 



Streszczenie:

Celem rozdziału jest analiza problemów z zapewnieniem odpowiedniej jakości usług geodezyjnych, traktowanych jako przykładowa działalność gospodarcza mikro- i małych przedsiębiorstw, oraz sformułowanie rekomendacji co do możliwości rozwiązania tych problemów. Do identyfikacji przyczyn i uwarunkowań najczęstszych błędów realizacyjnych wykorzystano badania ankietowe wśród zainteresowanych podmiotów, natomiast do analizy ich wpływu na ostateczny poziom jakości usługi zastosowano diagram Ishikawy. Został on zaimplementowany do badania poszczególnych
etapów prac geodezyjnych pod kątem identyfikacji punktów krytycznych, w których generowane są problemy rzutujące na jakość całej usługi. Na tle zaprezentowanej specyfiki branżowej dokonano analizy uwarunkowań związanych z zarządzaniem jakością usług świadczonych przez mikro i małe przedsiębiorstwa oraz przedstawiono wnioski dotyczące korzyści z wykorzystania metod naukowych w praktyce gospodarczej.