Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[98060] Rozdział: Identyfikacja źródeł i przyczyn błędów w opracowaniach geodezyjnych z wykorzystaniem diagramu Ishikawyw książce: Wybrane aspekty zarządzania jakością i doskonaleniemISBN: 978-83-8127-420-3 Wydawca: Wydawnictwo Bernardinum Opublikowano: 2019 Miejsce wydania: Pelpin Liczba stron: 15 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.70 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019 Punkty MNiSW: 20 Słowa kluczowe: diagram Ishikawy  opracowania geodezyjne  zarządzanie jakością  |
Celem rozdziału jest analiza problemów z zapewnieniem odpowiedniej jakości usług geodezyjnych, traktowanych jako przykładowa działalność gospodarcza mikro- i małych przedsiębiorstw, oraz sformułowanie rekomendacji co do możliwości rozwiązania tych problemów. Do identyfikacji przyczyn i uwarunkowań najczęstszych błędów realizacyjnych wykorzystano badania ankietowe wśród zainteresowanych podmiotów, natomiast do analizy ich wpływu na ostateczny poziom jakości usługi zastosowano diagram Ishikawy. Został on zaimplementowany do badania poszczególnych
etapów prac geodezyjnych pod kątem identyfikacji punktów krytycznych, w których generowane są problemy rzutujące na jakość całej usługi. Na tle zaprezentowanej specyfiki branżowej dokonano analizy uwarunkowań związanych z zarządzaniem jakością usług świadczonych przez mikro i małe przedsiębiorstwa oraz przedstawiono wnioski dotyczące korzyści z wykorzystania metod naukowych w praktyce gospodarczej.