Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[96240] Artykuł: Application of the queuing theory to the description of the customer service process by the electricity distributor company(Zastosowanie teorii kolejek do opisu procesu obsługi odbiorców przez dystrybutora energii elektrycznej)Czasopismo: Przegląd elektrotechniczny Tom: Nr 01/2020, Strony: 61-65 ISSN: 0033-2097 Opublikowano: Styczeń 2020 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.59 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A) Punkty MNiSW: 70 Pełny tekst DOI Słowa kluczowe: teoria kolejek  obsługa odbiorców  spółki dystrybucyjne  energetyka  Keywords: queuing theory  customer service  distribution companies  energetics  |
W referacie przedstawiono możliwość zastosowania teorii kolejek jako narzędzia usprawniającego pracę spółek dystrybucyjnych w zakresie obsługi odbiorców. Przeprowadzone analizy miały na celu wyznaczenie optymalnej liczby brygad pogotowia energetycznego tak, aby koszty poniesione przez dystrybutorów energii elektrycznej były minimalne przy jednoczesnym zachowaniu jak najkrótszego czasu usuwania awarii. Autorzy przedstawili również najistotniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące teorii kolejek.
The paper presents the possibility of using queuing theory as a tool to improve the work of distribution companies in the field of customer service. The analyzes were carried out to determine the optimal number of energy emergency brigades so that the costs incurred by the electricity distributors would be minimal while maintaining the shortest time of failure removal. The authors also presented the most important theoretical issues concerning the queuing theory.