Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[92110] Artykuł:

Control of integrated electro-hydraulic servo-drives in a translational parallel manipulator

Czasopismo: Journal of Mechanical Science and Technology   Tom: 33, Zeszyt: 11, Strony: 1-12
ISSN:  1976-3824
Wydawca:  KOREAN SOC MECHANICAL ENGINEERS, KSTC NEW BLD. 7TH FLOOR, 635-4 YEOKSAM-DONG KANGNAM-KU, SEOUL 135-703, SOUTH KOREA
Opublikowano: Wrzesień 2019
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Ryszard Dindorf orcid logo WMiBMKatedra Technologii Mechanicznej i Metrologii*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna5035.0035.00  
Piotr Woś orcid logo WMiBMKatedra Technologii Mechanicznej i Metrologii*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna5035.0035.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70
Klasyfikacja Web of Science: Article


DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

Electro-hydraulic axis  Integrated electro-hydraulic servo-drives  Translational parallel manipulator  Synchronization control  Forceposition control 



Abstract:

This paper deals with the kinematics, dynamics and control of an innovative application of a three degrees of freedom (3-DoF) translational parallel manipulator (TPM) with three independently controlled integrated electro-hydraulic servo-drives (IEHSDs) for the handling of heavy forgings during precision machining. With high payload of the TPM moving platform, IEHSD force and position control
was analyzed using adaptive controllers. The main contribution of this study is the IEHSD control architecture, which enables highly
accurate synchronization of their position confirmed experimentally during TPM trajectory tracking control. For this purpose, a synchronization controller of three IEHSDs utilizing cross-coupled control (CCC) was proposed. The synchronizing controller ensures precise control of the TPM under conditions of variable heavy technological load