Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[91230] Artykuł: Application of the queuing theory to the description of the customer service process by the electricity distributor company.(Zastosowanie teorii kolejek do opisu procesu obsługi klienta przez spółkę dystrybucyjną energii elektrycznej)Czasopismo: XIV conference Progress in Applied Electrical Engineering PAEE 2019, Kościelisko, 17-21.06.2019 Strony: 1-5 Opublikowano: Czerwiec 2019 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.63 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacje w czasopismach spoza listy 2019 Punkty MNiSW: 5 Słowa kluczowe: teorii kolejek  obsługa klienta  firmy dystrybucyjne  energetyka  Keywords: queuing theory  customer service  distribution companies  energetics  |
Artykuł przedstawia możliwość wykorzystania teorii kolejek jako narzędzia usprawniającego pracę firm dystrybucyjnych w zakresie obsługi klienta. Analizy zostały przeprowadzone w celu określenia optymalnej liczby brygad remontowych, tak aby koszty ponoszone przez dystrybutorów energii elektrycznej były minimalne przy zachowaniu najkrótszego czasu usuwania awarii. Autorzy przedstawili także najważniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące teorii kolejek.
The paper presents the possibility of using queuing theory as a tool to improve the work of distribution companies in the field of customer service. The analyzes were carried out to determine the optimal number of energy emergency brigades so that the costs incurred by the electricity distributors would be minimal while maintaining the shortest time of failure removal. The authors also presented the most important theoretical issues concerning the queuing theory.