Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[90760] Artykuł: The analysis of mechanical damage of Common Rail injectors(Analiza uszkodzeń mechanicznych wtryskiwaczy Common Rail)Czasopismo: Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering Tom: 64, Zeszyt: 1, Strony: 13-20 ISSN: 1642-686X Opublikowano: Styczeń 2019 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacje w czasopismach spoza listy 2019 Punkty MNiSW: 5 ![]() Słowa kluczowe: Układ zasilania Common Rail  wtryskiwacze paliwa  zużycie  rodzaje diagnozowania  Keywords: Common Rail supply system  fuel injectors  consumption  types of diagnostics  |
W artykule przedstawiono przyczyny i skutki korozji, wpływającej destrukcyjnie na stan techniczny oraz niezawodność eksploatacyjną wtryskiwaczy stosowanych w układach zasilania Common Rail. Ponadto dokonano analizy uszkodzeń silników o zapłonie samoczynnym z układami zasilania typu Common Rail występujących w pracy wtryskiwaczy spowodowanymi zewnętrznymi i wewnętrznymi czynnikami eksploatacyjnymi. Przeprowadzono badania zużyć aparatury wtryskowej z zastosowaniem skaningowego mikroskopu elektronowego Hitachi S-3400. Wykonano również zdjęcia w serwisie zajmującym się naprawą powierzchni iglicy i gniazda mikroskopem cyfrowym D.O. Smart ze specjalistycznym oświetleniem światłowodowym. Analizie poddano zużyte części składowe, wskazując na elementy najczęściej ulegające procesom niszczącym. Wskazano na możliwości diagnozowania podzespołów układów wtryskowych Common Rail.
The paper presents the causes and effects of corrosion, destructively affecting the technical condition and operational reliability of injectors used in Common Rail supply systems. In addition, the analysis was made regarding damage to compression-ignition (diesel) engines with common-rail supply systems occurring in the operation of injectors caused by external and internal operating factors. Studies on injection equipment wear were carried out with the use of Hitachi S-3400 scanning electron microscope. Photos were also taken at the repair workshop of the needle surface and the socket using D.O. Smart digital microscope with specialized fibre optic lighting. Worn components were analyzed, indicating the elements most frequently subject to destructive processes. The possibilities of diagnosing subassemblies of Common Rail injection systems were indicated.