Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[90060] Artykuł:

Analysis of the uniqueness of the combustion process of the Perkins 1104D-E44TA engine in dual-fuel operation powered by natural gas and diesel fuel.

Czasopismo: Combustion Engines   Zeszyt: 177(2), Strony: 156-164
ISSN:  2300-9896
Opublikowano: Czerwiec 2019
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Dariusz Kurczyński orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport6565.0028.57  
Michał Warianek orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takspoza "N" jednostkiInżynieria mechaniczna3070.00.00  
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport55.0028.57  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70


DOI LogoDOI    
Keywords:

dual-fuel  natural gas  combustion process  indicator diagram  uniqueness of combustion process 



Abstract:

The paper presents the results of the research on the uniqueness of the combustion process in the Perkins 1104D-E44TA engine already equipped with a Common Rail injection system, and then adapted on an engine test stand to dual-fuel operation. The result of the combustion process is an indicator diagram. The combustion process in the cylinder of the tested engine was evaluated by determining the uniqueness indicators of subsequent operating cycles, such as: the uniqueness indicator for the maximum pressure of the operating cycle, the uniqueness indicator for the mean indicated pressure, the uniqueness indicator for the indicated diagram and the uniqueness indicator for the partial indicator diagram. The conducted tests and the analysis of the results showed the impact of dual-fuel power supply of the tested engine on the combustion process, as compared to supplying the engine only with diesel fuel, for which it has been optimized.