Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[89480] Artykuł:

Analysis of the vehicle's windscreen cooling

Czasopismo: EPJ Web of Conferences   Tom: 213, Zeszyt: 02027, Strony: 1-6
ISSN:  2100-014X
Wydawca:  E D P SCIENCES, 17 AVE DU HOGGAR PARC D ACTIVITES COUTABOEUF BP 112, F-91944 CEDEX A, FRANCE
Opublikowano: Czerwiec 2019
Seria wydawnicza:  EPJ Web of Conferences
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Sylwia Hożejowska orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka33.00.00  
Tadeusz Orzechowski orcid logo WiŚGiEKatedra Sieci i Instalacji SanitarnychNiespoza "N" jednostkiInżynieria środowiska, górnictwo i energetyka33.00.00  
Anna Pawińska orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Niespoza "N" jednostki33.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 0
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

The task of the ventilation and heating/cooling system in cars is to maintain the thermal comfort conditions in the passenger compartment to ensure safe driving. Designing such systems requires knowledge of many physical parameters, which often have to be specified individually. Such factors include heat transfer coefficients. The paper presents the results concerning the determination of the local heat transfer coefficients at the interface between the car windscreen and the cooling air from the inner side of the passenger compartment. The temperature of the outer side of the vehicle windscreen was measured using infrared thermography. The 2D mathematical approach describing the steady state heat transfer on a car windscreen was proposed. The temperature distribution was determined by the Trefftz method, and the heat transfer coefficient at the air–vehicle windscreen interface was calculated using the third type boundary condition. Graphs were used to represent thermographic images of the vehicle windshield, its temperature distribution, and corresponding values of local heat transfer coefficients as a function the length of the windshield. Results are presented and discussed.