Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[8610] Artykuł: Współczesne tendencje w rozwiązywaniu zagadnień transportowych w aglomeracjach miejskich(On the Contemporary Tendencies of the Transportation Problems Solution in Urban Agglomerations)Czasopismo: Logistyka Zeszyt: 3, Strony: 4464-4485 ISSN: 1231-5478 Opublikowano: 2014 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 10 YADDA/CEON Słowa kluczowe: polityka transportowa  Unia Europejska  mobilność rodzin  rozkład odległości  Keywords: transport policy  European Union  mobility of families  distance distribution  |
W pracy scharakteryzowano zasadnicze cele polityki transportowej Unii Europejskiej i na tym tle Polski i regionu. Przedstawiono zjawisko kongestii, występujące w Kielcach, jak również kwestie związane z mobilnością rodzin zamieszkałych w regionie świętokrzyskim oraz analizę ich wydatków związanych z transportem. Analiza mobilności została przeprowadzona dla trzech grup różniących się pod względem miejsca zamieszkania. W grupach tych przeprowadzono analizę rozkładów odległości dla 4 celów podróży i obliczono średnią ważoną jednostkowych kosztów ponoszonych przez osoby badane i rozkład tych kosztów. Przeprowadzono symulację minimalizacji tych kosztów poprzez zaproponowanie tańszego środka transportu i oszacowano związane z tym korzyści, które rosną wraz ze wzrostem pokonywanych odległości.
Essential objectives of transport policy of the European Union Poland and the region have been presented in the contribution. The phenomenon of congestion occurring in Kielce, as well as issues related to the mobility of families residing in Świętokrzyskie region as well as an analysis of their expenses related to transportation have been discussed. The mobility analysis has been carried out for the three groups differing in terms of place of residence. In these groups the analysis of distance distributions for 4 trip destinations has been made and the weighted average cost per capita incurred by the subjects and the distribution of these costs has been carried out. A simulation has been conducted to minimize these costs by use of the cheaper means of transport and the associated benefits that increase with increasing distances traveled have been estimated.