Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[83600] Artykuł:

Modelling the critical concentration of mixed filler in mastic with synthetic wax

Czasopismo: MATEC Web of Conferences   Tom: 262
ISSN:  2261-236X
Wydawca:  E D P SCIENCES, 17 AVE DU HOGGAR PARC D ACTIVITES COUTABOEUF BP 112, F-91944 CEDEX A, FRANCE
Opublikowano: Styczeń 2019
Seria wydawnicza:  MATEC Web of Conferences
Liczba arkuszy wydawniczych:  7.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Grzegorz Mazurek orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport50.00.00  
Marek Iwański orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport50.00.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

This article presents the results of tests of mastic containing mixed tiller (limestone dust/hydrated lime) and Fisher-Tropsch synthetic wax. Synthetic wax content was controlled up to 3% (wlw). The ratio of filler in the bitumen was from 0.5 to 3 (\\/w), with hydrated lime content of up to 30% w/w. The rheological properties of different mastic compositions were determined with a rheometer equipped with two parallel plates at 60 degrees C using oscillating load. The primary purpose of the article was to determine the nature of mastic stiffness changes in the context of using hydrated lime and synthetic wax as the tiller. Consequently, the article proposes a method for evaluation of the critical value of the tiller phase in the phase of bitumen modified with synthetic wax. The proposed model of the mathematical function was used to determine the nature of mastic structuring throughout the range of the experiment. The model was also used to determine the critical concentration of the tiller in the bitumen phase. It was demonstrated that below the critical filler concentration the mastic behaved in a significantly different manner from the behaviour observed above this critical concentration. When the critical concentration of the tiller was exceeded, it resulted hi an excessive increase of mastic stiffness, which was considered in the model.