Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[81630] Artykuł:

Analysis of information content of in-cylinder pressure signal deviations from the mean values

(Analiza zawartości informacyjnej sygnału odchyłek ciśnienia od ich wartości średnich w cylindrze silnika)
Czasopismo: Technical Transactions. Mechanics   Tom: 115, Zeszyt: 12, Strony: 151-158
ISSN:  2353-737X
Opublikowano: Grudzień 2018
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Leszek Radziszewski orcid logo WMiBMKatedra Mechaniki**Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna256.50.00  
Paweł Świetlik orcid logo WiŚGiENiespoza "N" jednostkiInżynieria środowiska, górnictwo i energetyka2513.00.00  
Andrzej Bąkowski orcid logo WMiBMKatedra Mechaniki**Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna256.50.00  
Milan Zmindak Niespoza "N" jednostki25.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 13


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

deskryptory sygnałów  silnik Diesla  sterowanie  spalanie  biopaliwa 


Keywords:

signal descriptors  diesel  control  combustion  biofuel 



Streszczenie:

W pracy przeanalizowano możliwość wykorzystania nowych deskryptorów sygnału ciśnienia do sterowania wybranym obiektem. Odchylenia wartości sygnału ciśnienia od ich wartości średnich zostały wybrane jako przykładowy deskryptor. Jako obiekt referencyjny wybrano silnik Diesla zasilany olejem napędowym lub biopaliwami. Sygnał ciśnienia w cylindrze (pc) rejestrowano podczas procesu spalania.




Abstract:

This paper analyses the option of using pressure signal new descriptors for controlling a selected object. Pressure signal deviations from the pressure mean values were selected to be the example descriptors. Diesel fuelled with mineral- and bio-fuels was chosen to be the reference object. The in-cylinder pressure signal (pc) was recorded during the combustion process.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Bąkowski A., Radziszewski L., Determining selected diesel engine combustion descriptors based on the analysis of the coefficient of variation of in-chamber pressure, “Bulletin of the Polish Academy of Sciences,Technical Sciences”, Vol. 63, No. 2, 2015, 457–464.
[2] Bąkowski A., Radziszewski L., Žmindák M., Analysis of selected pressure signal descriptors used to control combustion engine, “Solid State Phenomena”, Vol. 248, 2016, 211–216.
[3] Delvecchio S., Bonfiglio P., Pompoli F., Vibro-acoustic condition monitoring of Internal Combustion Engines: A critical review of existing techniques, “Mechanical Systems and Signal Processing”, Vol. 99, Issue 1, 2018, 661–683.
[4] Łagowski P., Methodology of determining and evaluation of diagnostics parameters of indicated plot for an internal combustion engine, PhD thesis, Kielce University of Technology, Kielce 2010.
[5] Maurya R.K., Pal D. D., Agarwal A. K., Digital signal processing of cylinder pressure data for combustion diagnostics of HCCI engine, “Mechanical Systems and Signal Processing” Vol. 36, Issue 1, 2013, 95–109.
[6] Pha P. X., Bodisco T. A., Ristovski Z. D., Brown R. J., Masri A. R., The influence of fatty acid methyl ester profiles on inter-cycle variability in a heavy duty compression ignition engine, “Fuel”, Vol. 116, 2014, 140–150.
[7] Payri F., Lujan J.M., Martin J., Abbad A., Digital signal processing of in-cylinder pressure for combustion diagnosis of internal combustion engines, “Mechanical Systems and Signal Processing”, Vol. 24, Issue 6, 2010, 1767–1784.