Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[78460] Artykuł:

Distribution of NOx concentration from linear emission - a case study for the street surroundings in the suburbs of a city

Czasopismo: Automotive Safety, 2018 XI International Science-Technical Conference   Strony: 1-7
ISBN:  978-1-5386-4578-9
Wydawca:  IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA
Opublikowano: Marzec 2018
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Zbigniew Skrobacki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna406.00.00  
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna406.00.00  
Andrzej Bąkowski orcid logo WMiBMKatedra Mechaniki**Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna203.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

ecological safety  ecological safety of the vehicle  motor transport  air pollution  NOx concentration  linear emission  ecological safety of road transport  ecological safety of automobile transport  Gaussian dispersion model 



Abstract:

The pollution of the environment surrounding the motor traffic roads is a very important issue in the policy of sustainable transport development and ecological safety of automobile transport. This particularly applies to urban areas with extensive road infrastructure. Air pollution in cities with gases and particulates hazardous to human health that are generated as a part of linear emission can be dominant compared to the emission of other emitters. This article presents the research aimed at determining the distribution of NOx nitrogen oxides concentration in the vicinity of the road. The research included the identification of road conditions and atmospheric factors favouring the occurrence of maximum concentrations in the specified surroundings of Krakowska Street in the city of Kielce in Poland. The concentration of NOx nitrogen oxides was calculated using a modified model of the dispersion of gaseous pollutants emitted by vehicles based on the Gaussian dispersion model.