Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[77360] Artykuł:

The influence of the brake pad surface machining and finishing on its friction performance – examined by Inertia Brake Dynamometer testing

Czasopismo: Autobusy-Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe   Tom: 19, Zeszyt: 6, Strony: 399-404
ISSN:  1509-5878
Opublikowano: Czerwiec 2018
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Tomasz Dąbrowski Niespoza "N" jednostki40.00.00  
Dariusz Kurczyński orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna202.331.75  
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna202.331.75  
Michał Warianek orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna202.331.75  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 7


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

klocki hamulcowe  właściwości cierne  obróbka powierzchni  wykończenie powierzchni  metody obróbki  metody wykańczające  emisja hałasu  badania hamulców  pomiary dynamometryczne 


Keywords:

brake pads  friction characteristics  surface machining  surface finishing  machining methods  finishing methods  noise emission  brakes test  dynamometry 



Abstract:

The article describes the influence of brake pads surface machining and finishing on their friction characteristics. It shows the methods of machining and finishing of the brake pads surface and their influence on noise emission and performance. It shows the brake dynamometer test results obtained on three brake pads which have three different types of surface modification and their detailed analysis and comparison.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. B. Breuer, K. H. Bill, “Brake Technology Handbook”, 1nd eng. ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2008.
2. R. Limpert, “Brake Design and Safety”, 3rd ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2011.
3. K. Reif, “Brakes, Brake Control and Driver Assistance Systems”, Weisbaden, Germany, Springer Vieweg, 2014.
4. B. Breuer, U. Dausend, “Advanced Brake Technology”, 1nd eng. ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2003.
5. S. F. Scieszka, “Hamulce cierne, zagadnienia materiałowe, konstrukcyjne i tribologiczne”, 1st ed., Radom, Poland, WiZPITE, 1998.
6. „Hamulce w pojazdach i maszynach roboczych”, Kraków, 1988.
7. J. Jaworski, „Okładziny cierne do hamulców i sprzęgieł pojazdów mechanicznych”, WKiŁ, Warszawa, 1984.
8. Z. Osiński, „Sprzęgła i hamulce”, PWN, Warszawa, 2000.
9. Z. Szydelski, „Pojazdy samochodowe – sprzęgła, hamulce i przekładnie hydrokinetyczne”, WKiŁ, Warszawa, 1981.