Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[77350] Artykuł:

The analysis of burnishing process influence on disc brake friction characteristics and its influence on vehicle safety – by Inertia Brake Dynamometer testing.

Czasopismo: Autobusy-Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe   Tom: 6/2018, Zeszyt: 6, Strony: 393-398
ISSN:  1509-5878
Opublikowano: Czerwiec 2018
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Tomasz Dąbrowski Niespoza "N" jednostki25.00.00  
Dariusz Kurczyński orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna253.501.75  
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna253.501.75  
Michał Warianek orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport257.001.75  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 7


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

hamulce tarczowe  hamulce cierne  badania hamulców  pomiary dynamometryczne  bezpieczeństwo pojazdu 


Keywords:

disc brakes  friction brakes  brakes test  dynamometry  vehicle safety 



Abstract:

The article describes the influence of the burnishing process on the disc brake friction characteristics. It shows the importance of brake burnish and how unburnished brake can affect vehicle safety. It shows the brake dynamometer test results obtained on six different brake pads compounds, their detailed analysis and comparison.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. SAE-J2522 – “Dynamometer Global Brake Effectiveness”, 2014-09.
2. B. Breuer, K. H. Bill, “Brake Technology Handbook”, 1nd eng. ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2008.
3. R. Limpert, “Brake Design and Safety”, 3rd ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2011.
4. K. Reif, “Brakes, Brake Control and Driver Assistance Systems”, Weisbaden, Germany, Springer Vieweg, 2014.
5. B. Breuer, U. Dausend, “Advanced Brake Technology”, 1nd eng. ed., Warrendale, Pennsylvania, USA, SAE, 2003.
6. S. F. Scieszka, “Hamulce cierne, zagadnienia materiałowe, konstrukcyjne i tribologiczne”, 1st ed., Radom, Poland, WiZPITE, 1998.
7. „Hamulce w pojazdach i maszynach roboczych”, Kraków, 1988.
8. J. Jaworski, „Okładziny cierne do hamulców i sprzęgieł pojazdów mechanicznych”, WKiŁ, Warszawa, 1984.
9. Z. Osiński, „Sprzęgła i hamulce”, PWN, Warszawa, 2000.
10. Z. Szydelski, „Pojazdy samochodowe – sprzęgła, hamulce i przekładnie hydrokinetyczne”, WKiŁ, Warszawa, 1981.