Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[76370] Artykuł:

Porównanie metod wymiarowania konstrukcji zespolonych stalowo-gruntowych o przekroju skrzynkowym

(Comparsion of desinging methods of soil-steel composite structures with box cross-section)
Czasopismo: Inżynieria i Budownictwo   Tom: 74, Zeszyt: 9, Strony: 492-496
ISSN:  0021-0315
Opublikowano: 2018
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Grzegorz Kossakowski orcid logo WBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****Niezaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport332.332.33  
Wiktor Wciślik orcid logo WBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport332.33.00  
Michał Bakalarz orcid logo WBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport332.33.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 7


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

metoda wymiarowania  wymagania  konstrukcja zespolona  konstrukcja stalowo-gruntowa  przekrój skrzynkowy  metoda Sundquista-Pettersona  metoda CHBDC 


Keywords:

designing method  requirements  composite structure  soil-steel structure  box cross-section  Sundquist-Petterson method  CHBDC method 



Streszczenie:

Porównano metody wymiarowania drogowych obiektów inżynierskich o konstrukcji skrzynkowej. Omówiono wybrane aspekty projektowania konstrukcji podatnych według metody Sundquista-Petterssona oraz metody Canadian Highway Bridge Design Code. Zamieszczono przykład wymiarowania przepustu.




Abstract:

Article present the comparsion of two main designing methods of road structures with box cross-section. Paper is divided into theoretical and analitical part. In theoretical part the selected aspects of designing of susceptible structures according to Sundquist-Pettersson method and Canadian Highway Bridge Design Code method are described. In the second part design example of culvert is presented.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Canadian Highway Bridge Design Code, Canadian Standards Association - International, 178 Rexdale Boulevard, Toronto, Ontario, Canada M9W 1R3.
[2] Janusz L., Madaj A.: Obiekty inżynierskie z blach falistych. Projektowanie i wykonawstwo. WKŁ, Warszawa 2007.
[3] Katalogi ViaCon, dostęp www: viacon.pl/pl/do-pobrania.
[4] Machalski C.: Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych. Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław 2008.
[5] Pettersson L., Sundquist H.: Design of soil steel composite bridges. Trita-BKN, Report 112, 5th Edition, Royal Institute of Technology, Department of Structural Design and Bridges, Stockholm, Sweden 2014.
[6] PN-EN 1990:2004. Podstawy projektowania konstrukcji.
[7] PN-EN 1991-2:2007. Oddziaływania na konstrukcje. Część 2: Obciążenia ruchome mostów.
[8] Steel Drainage and Highway Construction Products. Canadian Edition. Corrugated Steel Pipe Institute, 652 Bishop Street North, Unit 2A, Cambridge, Ontario, Canada N3H 4V6.
[9] Wysokowski A., Howis J.: Przepusty w infrastrukturze komunikacyjnej - cz. 9. Metody obliczeń konstrukcji przepustów. Część III. Nowe metody obliczeń. "Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne", nr 5/2010.