Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[73460] Rozdział:

The Reliability of Critical Systems in Railway Transport Based on the Track Rail Circuit

w książce:   Analysis and Simulation of Electrical and Computer Systems
ISSN:  1876-1100
ISBN:  978-3-319-63948-2
Wydawca:  Springer
Opublikowano: 2018
Liczba stron:  17
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Ryszard Mielnik Takspoza "N" jednostki25.00.00  
Maciej Sułowicz Takspoza "N" jednostki25.00.00  
Krzysztof Ludwinek orcid logo WEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne2520.0010.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna2520.0010.00  

Grupa MNiSW:  Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019
Punkty MNiSW: 20


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

Track rail circuit  Wave impedance  Measuring system  Critical systems  Railway traffic safety  Railway control systems  Discrete event system  Petri nets  Realtime systems 



Abstract:

This paper presents a system for monitoring and control of unoccupied railway track of automatic railway crossing signaling devices. The most important task of this system is to ensure the safety of rail and road traffic. This solution belongs to the class of critical systems, and is particularly important not only for safety reasons to prevent the collision of railway vehicles and road wheeled, but also entails various economic aspects. The first part of the article raises issues related to the safety of rail transport process. It then discusses the possibilities of using rail circuit to determine unoccupied section of the approach and the distance of the rail vehicle from the railroad crossing. Structure and functionality of automatic
railway crossing signaling devices on a level crossing were defined. The synthesis of safe measurement control digital system is based on a dynamic model using Petri net. Factors of reliability and discusses the advantages of the proposed system solutions were estimated.