Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[72510] Artykuł:

Comparative analysis of measurement data recorded by two traffic monitoring stations

(Analiza porównawcza wyników pomiarów zarejestrowanych przez dwie stacje monitorujące ruch pojazdów drogowych)
Czasopismo: Structure and Environment   Tom: 10, Zeszyt: 2, Strony: 170-179
ISSN:  2081-1500
Opublikowano: Czerwiec 2018
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Świetlik orcid logo WiŚGiENiespoza "N" jednostkiInżynieria środowiska, górnictwo i energetyka203.60.00  
Leszek Radziszewski orcid logo WMiBMKatedra Mechaniki**Takzaliczony do "N"Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka305.40.00  
Andrzej Bąkowski orcid logo WMiBMKatedra Mechaniki**Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna309.00.00  
Vladimir Dekys Niespoza "N" jednostki20.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 9


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

hałas drogowy  pomiary hałasu  ruch pojazdów w mieście 


Keywords:

traffic noise  noise measurements  urban traffic 



Streszczenie:

W artykule przedstawiono analizę statystyczną wyników pomiarów zarejestrowanych przez dwie stacje monitorujące hałas drogowy w mieście średniej wielkości takim jak Kielce. Jedna stacja znajduje się przy drodze krajowej, a druga przy drodze wojewódzkiej. Analizowane wyniki dotyczą równoważnego poziomu dźwięku zarejestrowanego w roku 2013. Współczynnik zmienności odchylenia standardowego, odchylenie ćwiartkowe, współczynnik zmienności odchylenia od wartości średnich zostały zaproponowane do porównywania zarejestrowanych zależności.




Abstract:

The paper reports statistical analysis of the data recorded by two stations monitoring traffic noise in a medium-sized city, such as Kielce. One station is located beside the national road, the other beside the provincial road. The results under analysis included the equivalent sound levels recorded in 2013. The coefficient of variation, quartile deviation and deviations from the mean were proposed for comparing the dependencies recorded.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Batko W., Stępień B., Type A Standard Uncertainty of Long-Term Noise Indicator, “Arch. Acoust.”, Vol. 39, Issue 1, 2014, pp. 25-36, DOI: 10.2478/aoa-2014-0004.
[2] Gardziejczyk W., Motylewicz M., Noise level in the vicinity of signalized roundabouts, “Transportation Research Part D: Transport and Environment”, Volume 46, July 2016, pp. 128-144, DOI:10.1016/j.trd.2016.03.016.
[3] Przysucha B., Batko W., Szeląg A., Analysis of the Accuracy of Uncertainty Noise Measurement, “Arch. Acoust.”, Vol. 40, No. 2, 2015, pp. 183-189, DOI: 10.1515/aoa-2015-0020.
[4] Bąkowski A., Radziszewski L., Skrobacki Zb., Assessment of uncertainty in urban traffic noise measurements, “Procedia Engineering 177”, Vol. 177, 2017, pp. 281-288.
[5] Wszołek T., Kłaczyński M., Effect of traffic noise statistical distribution on Laeq,T measurement uncertainty, “Arch. Acoust.”, Vol. 31, Issue 4 (Supplement), 2016, pp. 311-318.