Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[70480] Rozdział: Promocja wynalazków w aspekcie komercjalizacji(Promotion of inventions in the aspect of commercialism)w książce: Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji ISBN: 978-83-941281-2-8 Wydawca: Oficyna Wydawnicza Polsiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją Opublikowano: 2018 Miejsce wydania: Opole Liczba stron: 12 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.50 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Autorstwo rozdziału w monografii spoza listy wydawnictw 2019 Punkty MNiSW: 5 Spis treści Słowa kluczowe: wynalazek  komercjalizacja  konkursy  wystawy międzynarodowe  |
W pracy przestawiono uogólniony model procesu komercjalizacji, którego początkiem są pomysły, a na końcu pojawia się produkt w formie oferowanego towaru. Wskazano problemy przy przejściach pomiędzy kolejnymi etapami procesu eksponując wagę przejścia z obszaru nauki i badań do obszaru biznesu. Wskazano wagę promocji jako elementu usprawniającego przepływ informacji, co w tym przypadku zwiększa szansę komercjalizacji. Jako przykłady działań promocyjnych wskazano konkursy i wystawy dla wynalazców oraz przytoczono analizy statystyczne jednej wystawy o międzynarodowym zasięgu.