Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[70480] Rozdział:

Promocja wynalazków w aspekcie komercjalizacji

(Promotion of inventions in the aspect of commercialism)
w książce:   Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji
ISBN:  978-83-941281-2-8
Wydawca:  Oficyna Wydawnicza Polsiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją
Opublikowano: 2018
Miejsce wydania:  Opole
Liczba stron:  12
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Wacław Gierulski orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiNiezaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości331.671.67  
Bożena Kaczmarska orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiTakzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości331.671.67  
Marzena Nowakowska orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Niezaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości331.671.67  

Grupa MNiSW:  Autorstwo rozdziału w monografii spoza listy wydawnictw 2019
Punkty MNiSW: 5


Spis treści    
Słowa kluczowe:

wynalazek  komercjalizacja  konkursy  wystawy międzynarodowe 



Streszczenie:

W pracy przestawiono uogólniony model procesu komercjalizacji, którego początkiem są pomysły, a na końcu pojawia się produkt w formie oferowanego towaru. Wskazano problemy przy przejściach pomiędzy kolejnymi etapami procesu eksponując wagę przejścia z obszaru nauki i badań do obszaru biznesu. Wskazano wagę promocji jako elementu usprawniającego przepływ informacji, co w tym przypadku zwiększa szansę komercjalizacji. Jako przykłady działań promocyjnych wskazano konkursy i wystawy dla wynalazców oraz przytoczono analizy statystyczne jednej wystawy o międzynarodowym zasięgu.