Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[70020] Artykuł:

Modelling the longitudinal dynamics of long freight trains on Broad Gauge Metallurgical Railway Line

Czasopismo: Procedia Enginering   Tom: 192, Strony: 840-844
ISSN:  1877-7058
Wydawca:  ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS
Opublikowano: 2017
Seria wydawnicza:  Procedia Engineering
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Jozef Stokłosa Niespoza "N" jednostki40.00.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna4015.005.00  
Dariusz Więckowski Niespoza "N" jednostki20.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

Heavy train  modeling  Universal Mechanism  



Abstract:

The article presents the results of simulation studies in automatic coupling device type SA-3 of Russian production train consisting of 60 open car wagons of Russian construction and weight 91 tons each. The train moves on the wide track 1520 mm and curve of S type (the radius of curvature of arc is 300 m). Simulation studies were conducted using the Train module of the program to study dynamic multi-elements systems Universal Mechanism UM 6.0.