Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[70020] Artykuł: Modelling the longitudinal dynamics of long freight trains on Broad Gauge Metallurgical Railway LineCzasopismo: Procedia Enginering Tom: 192, Strony: 840-844ISSN: 1877-7058 Wydawca: ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS Opublikowano: 2017 Seria wydawnicza: Procedia Engineering Liczba arkuszy wydawniczych: 1.00 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science) Punkty MNiSW: 15 Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper Pełny tekst DOI Web of Science Keywords: Heavy train  modeling  Universal Mechanism   |
The article presents the results of simulation studies in automatic coupling device type SA-3 of Russian production train consisting of 60 open car wagons of Russian construction and weight 91 tons each. The train moves on the wide track 1520 mm and curve of S type (the radius of curvature of arc is 300 m). Simulation studies were conducted using the Train module of the program to study dynamic multi-elements systems Universal Mechanism UM 6.0.