Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[69440] Artykuł:

Indywidualne potrzeby studenta w zakresie podnoszenia kompetencji językowych – studium przypadku

(Individual student’s needs in the field of linguistic competence development – the case study)
Czasopismo: Studia i Materiały. Miscellanea Oeconomicae   Tom: I, Zeszyt: 2/2017, Strony: 394-407
ISSN:  2081-2345
Opublikowano: 2017
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Karolina Bęben orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości333.003.00  
Marzena Nowakowska orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości333.003.00  
Michał Pajęcki orcid logo WZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości333.003.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 9


Pełny tekstPełny tekst     Spis treści     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

badania ankietowe  analiza cech jakościowych  profile preferencji studenta 


Keywords:

questionnaire surveys  qualitative variable analysis  student preference profiles 



Streszczenie:

Kompetencje językowe są jednym z elementów sukcesu zawodowego odgrywającego ważną rolę w procesie włączenia społecznego. Do wzrostu takich kompetencji może przyczynić się zdiagnozowanie indywidualnych potrzeb studentów w zakresie metodyki i merytoryki nauczania języka obcego. Zadanie zostało podjęte w roku 2017 na Wydziale Zarządzania i Modelowania Komputerowego Politechniki Świętokrzyskiej w odniesieniu do języka angielskiego. Do jego realizacji wykorzystano badania ankietowe oraz narzędzia statystyczne analiz cech jakościowych. W oparciu o wyniki badań zidentyfikowano główne formy dobrej współpracy między studentem i lektorem. Stworzone w procesie partnerskich relacji przyjazne warunki nauki języka obcego wspierają podnoszenie kompetencji językowych, zwiększając szansę realizacji aspiracji życiowych absolwentów szkoły wyższej związanych z ich wejściem na rynek pracy.




Abstract:

Language competences are one of the elements of professional success playing an important role in the process of social inclusion. The diagnosis of individual student’s needs in the methodology and content of foreign language teaching would be helpful in the development of such competences. The task was undertaken with regard to teaching English in 2017 at the Faculty of Management and Computer Modelling at the Kielce University of Technology. Interview surveys and statistical tools for qualitative analysis were used. On the basis of the obtained results, the main forms of a good student-teacher cooperation have been identified. Encouraged by the partnership relations, friendly foreign language learning conditions support the development of linguistic competences, increasing the chance of fulfilling life aspirations of university graduates as regards their entry into the labor market.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Analiza współzależności zjawisk, [online] http://wmii.uwm.edu.pl/~drozda/NoZ2016S/Zaleznosc.pdf, (29.07.2017).
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Główny Urząd Statystyczny, Idea zrównoważonego rozwoju, 2017, [online], http://stat.gov.pl/zrownowazony-rozwoj/idea-zrownowazonego-rozwoju, (25.07.2017).
Górecki T., Podstawy statystyki z przykładami w R, Wydawnictwo BTC, Legionowo 2011.
Cichosz P., Systemy uczące się, Wydawnictwa Naukowowo-Techniczne, Warszawa 2000.
Komisja Europejska, Komunikat Komisji. Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, 2010, wersja ostateczna, [online], http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/1_PL_ACT_part1_v1.pdf, (25.07.2017).