Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[69280] Artykuł: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec człowieka starszego(The Corporate Social Responsibility towards Older Adults)Czasopismo: Studia i Materiały. Miscellanea Oeconomicae Tom: 21, Zeszyt: 2, Strony: 255-267 ISSN: 2081-2345 Opublikowano: 2017 Liczba arkuszy wydawniczych: 1.05 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 9 ![]() ![]() Słowa kluczowe: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa  starszy człowiek jako podmiot  marketing strategiczny  starzejące się społeczeństwo.  Keywords: corporate social responsibility  the subjectivity of an older man  strategic marketing  aging society.  |
Zjawisko dynamicznie starzejącego się społeczeństwa wymusza na wszystkich uczestnikach procesu wymiany rynkowej refleksję na temat miejsca i roli człowieka starszego w życiu społecznym i gospodarczym. Duża odpowiedzialność za tworzenie warunków godnego starzenia się tak dużej i stale powiększającej się subpopulacji w danym kręgu społeczno-kulturowym spoczywa również na biznesie.
W niniejszym artykule zaprezentowana została idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw na rynku osób starszych. Polega ona na postrzeganiu i uznawaniu człowieka starszego jako podmiotu oraz zabezpieczeniu jego prawa do korzystania z przejawów podmiotowości uznanych w humanistyce. W powiązaniu z koncepcją marketingu strategicznego podejście to należy uznać za wyraz odpowiedzialności przedsiębiorstwa przed starzejącą się populacją.
The phenomenon of a dynamically aging society forces all participants of the market exchange process to reflect on the place and role of the elderly in social and economic life. A great responsibility for creating the conditions for dignified aging of such a large and constantly expanding subpopulation in a given socio-cultural circle also rests on business. This article presents the idea of corporate social responsibility on the elderly market. It involves the perception and recognition of an elderly person as an entity and securing his right to benefit from the manifestations of subjectivity recognized in the humanities. In connection with the concept of strategic marketing, this approach should be considered as an expression of the company's responsibility against an aging population.