Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[68160] Artykuł:

Modeling and Optimization of Multi-echelon Transportation systems - a hybrid approach

Czasopismo: FedCSIS 2017   Strony: 1057-1064
ISSN:  2325-0348
ISBN:  978-8-3946-2537-5
Wydawca:  IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA
Opublikowano: 2017
Seria wydawnicza:  Federated Conference on Computer Science and Information Systems
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Sitek orcid logo WEAiIKatedra Systemów Informatycznych *Niezaliczony do "N"Informatyka techniczna i telekomunikacja5015.007.50  
Tadeusz Stefański orcid logo WEAiIKatedra Systemów Informatycznych *Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne5015.007.50  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

The efficient and timely distribution of freight goods is critical for supporting the demands of modern urban areas. Optimum freight ensures the survival and development of urban areas. In the contemporary logistic there are two main distribution strategies: direct distribution and multi-echelon distribution. In the direct distribution, means of transport, starting from the main distribution center, bring their freight directly to the delivery points, while in the multi-echelon systems, freight is delivered from the main distribution center to the delivery points through intermediate points (local warehouses, satellites).

This study presents a concept and implementation of a integrated approach to modeling and optimization the MultiEchelon Systems. In the proposed approach, two methods of constraint logic programming (CLP) and mathematical programming (MP) were integrated and hybridized. The proposed hybrid approach will be compared with classical mathematical programming on the same data sets (known benchmarks) for illustrative multi-echelon model -TwoEchelon Capacitated Vehicle Routing Problem (2E-CVRP).