Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[68060] Artykuł: Koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstwa działającego w branży odlewniczejCzasopismo: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Zeszyt: 475, Strony: 343-356ISSN: 1899-3192 Opublikowano: 2017 Liczba arkuszy wydawniczych: 1.00 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 10 YADDA/CEON Słowa kluczowe: odlewnictwo  model biznesu  wymiary modelu  |
Dynamicznie zmieniające się uwarunkowania działalności przedsiębiorstw zmuszają je do ciągłego doskonalenia systemu zarządzania. Jedną z nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwem, nazywaną wzorcem działań decyzyjnych, sprzyjającą osiąganiu sukcesu rynkowego, jest model biznesu, który jest szeroko opisywany w literaturze naukowej. Natomiast niewiele badań dotyczących zastosowania modelu w praktyce gospodarczej powoduje lukę. W artykule podjęto próbę opracowania koncepcji modelu biznesu dla przedsiębiorstwa działającego w branży odlewniczej. Osiągnięcie celu umożliwiło połączenie wyników analizy teorii w zakresie modelu biznesu, specyficznych cech odlewnictwa, trendów i uwarunkowań jego rozwoju w przyszłości oraz przykładów mogących być przedmiotem działań w poszczególnych wymiarach modelu biznesu przedsiębiorstwa odlewniczego.