Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[62560] Artykuł: LOJALNOŚĆ KLIENTÓW PRZEDSIĘBIORSTWA HURTOWEGO RYNKU ROLNEGOCzasopismo: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Społecznej w Ostrołęce Tom: 1, Zeszyt: 24, Strony: 168-178ISSN: 2391-9167 Opublikowano: 2017 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.50 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 9 ![]() ![]() Słowa kluczowe: Lojalność klientów  Zachowania klientów  Handel hurtowy  Rynek rolny  Budowanie lojalności klienta  Keywords: Customer loyalty  Customer behaviour  Wholesale trade  Agricultural markets  Cultivation customer loyalty  |
Celem publikacji jest omówienie zagadnień związanych ze specyfiką kształtowania lojalności klientów przedsiębiorstwa hurtowego rynku rolnego. Specyfiką rynku rolnego jest to, że z jednej strony różny jest udział w rynku producentów rolnych i handlowców, ilość żywności oferowanej przez nich, ich potencjalnych możliwości produkcyjnych i rynkowych, a z drugiej strony - obecność dużej liczby oraz różnych typów nabywców. W połączeniu z odmiennymi cechami żywności jako produktu oraz problemem kształtowania bazy informacyjnej wymaga zastosowania nietradycyjnych wskaźników do oceny lojalności klientów hurtowego rynku rolnego. Uwzględniono relacje lojalności i satysfakcji klientów. W części empirycznej opracowania na podstawie badań za pomocą kwestionariuszy wywiadu wśród 99 sprzedawców i 300 nabywców największego ukraińskiego rynku rolnego "Shuvar" zaprezentowano wyniki oceny poziomu lojalności różnych typów klientów oraz czynniki determinujące ich zachowanie. Zamieszczono istniejące programy lojalnościowe i możliwość ich rozbudowy. (abstrakt oryginalny)
The aim of the publication is to review issues related to the features of forming the loyalty of customer enterprises of wholesale agricultural market. The specifics of the activity of these companies was caused by the presence on the one side different by share in the market, the volumes of offered of food commodities, potential production potentialities and market opportunities, and on the other side - the presence of a large set of different buyers distinguishing by many features. This and peculiarities of food commodities and the problems of formation of the information base requires the use of non-traditional indicators to assess customer loyalty. The connection of loyalty of clients with their satisfaction has been considered. The loyalty levels of different types of clients and the determinants of their behavior was found in the empirical part of the elaboration on the basis of the research using a survey among 99 sellers and 300 buyers of the largest Ukrainian agricultural market "Shuvar". The operating customer loyalty programs and the possibility the improvement of it (expansion) have been presented. (original abstract)