Od wielu lat w światowym budownictwie, a zwłaszcza w drogownictwie, obserwuje się ciągły wzrost liczby inwestycji, który przyczynił się do wzrostu zapotrzebowania na surowce mineralne, głównie na pozyskiwane z nich kruszywo. Tego niezbędnego materiału zaczęło brakować na rynku. Kopalnie nie nadążają z jego produkcją, a zasoby kopalniane zaczynają się zmniejszać. Konieczne stało się bardziej racjonalne gospodarowanie skalnymi zasobami w celu ochrony środowiska.
B I B L I O G R A F I A
1. Iwański M., Podbudowa z asfaltem spienionym, Drogownictwo Nr 3, 2006, s. 97-106. 2. Jenkins K.J., Collings D.C., Thesey H.L., Long F.M., Interim Technical Guideline: Design and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Edited by Les Sampson of Asphalt Academy. ISBN 0-7988-7743-6. Asphalt Academy, Pretoria, South Africa 2003. 3. Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH, Windhagen, Germany 2004. 4. Iwański M., Chomicz A., Przydatność do spienienia asfaltów drogowych stosowanych w Polsce. Drogownictwo Nr 8, 2006, s. 267-271. 5. Zawadzki J., Matras J., Mechowski T., Sybilski D., Warunki techniczne wykonywania warstw podbudowy mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE). Zeszyt 61 IBDiM, Warszawa 1999. 6. Norma PANK 4302. Nawierzchnie asfaltowe. Odporność na niskie temperatury. Metoda oznaczania wytrzymałości na pośrednie rozciąganie. 7. Judycki J., Jaskuła J., Badania odporności betonu asfaltowego na oddziaływanie wody i mrozu. Drogownictwo Nr 12, 1997, s. 374-378.