Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[61990] Artykuł:

Optimization of urban freight distribution with different time constraints - a hybrid approach

Czasopismo: Distributed Computing and Artificial Intelligence, 14th International Conference   Tom: 620, Strony: 3-10
ISSN:  2194-5357
ISBN:  978-3-319-62410-5
Wydawca:  SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG, GEWERBESTRASSE 11, CHAM, CH-6330, SWITZERLAND
Opublikowano: 2017
Seria wydawnicza:  Advances in Intelligent Systems and Computing
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Sitek orcid logo WEAiIKatedra Systemów Informatycznych *Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne335.005.00  
Jarosław Wikarek orcid logo WEAiIKatedra Systemów Informatycznych *Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne335.005.00  
Tadeusz Stefański orcid logo WEAiIKatedra Systemów Informatycznych *Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne335.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

Urban Freight Distribution  Hybrid methods  Constraint Logic Programming  Mathematical Programming  Optimization  Presolving 



Abstract:

The efficient and timely distribution of freight is critical for supporting the demands of modern urban areas. Without optimal freight distribution, urban areas could not survive and develop. The paper presents the concepts of hybrid approach to optimization of urban freight distribution. This approach proposed combines the strengths of mathematical programming (MP) and constraint logic programming (CLP), which leads to a significant reduction in the search time necessary to find the optimal solution and allows solving larger problems. It also presents the formal model for optimization of urban freight distribution with different types of time constraints. The application of the hybrid approach to the optimization of urban freight distribution is the primary contribution of this paper. The proposed model was implemented using both the hybrid approach and pure mathematical programming for comparison. Several experiments were performed for both computational implementations in order to evaluate both approaches.