Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[56380] Rozdział:

Statystyczne porównanie dwóch zbiorów danych w badaniach ankietowych ze względu na wiele cech

(A statistical multi-feature comparison of two datasets from questinnonaire survey)
w książce:   Ekonomiczne wyzwania rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i regionów
ISSN:  1897-2691
ISBN:  978-83-63792-27-5
Wydawca:  Politechnika Świętokrzyska
Opublikowano: 2016
Miejsce wydania:  Kielce
Seria wydawnicza:  Monografie, Studia, Rozprawy
Numer w serii wydawniczej:  M78
Liczba stron:  11
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Andrzej Lenarcik orcid logoWZiMKKatedra Matematyki i Fizyki*402.00  
Beniamin GołdaWZiMK301.50  
Kacper KutaWZiMK301.50  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 5



Słowa kluczowe:

badania ankietowe  statystyczne porównania wielokrotne  statystyczna analiza wielowymiarowa 


Keywords:

questionnaire survey  statistical multi-feature comparison  statistical multidimensional analysis 



Streszczenie:

Przeprowadzamy statystyczne porównanie dwóch zbiorów danych pochodzących z badań ankietowych studentów stacjonarnych Politechniki Świętokrzyskiej. Wskazujemy istotne różnice pomiędzy próbą pochodzącą z doboru losowego i próbą pozyskaną w sposób spontaniczny na terenie uczelni i wśród znajomych. Stosujemy metodę porównań wielokrotnych. Zbiory danych porównywane są ze względu na poszczególne pytania lub grupy pytań z wykorzystaniem analizy wariancji, testu niezależności χ2 oraz liniowej analizy dyskryminacyjnej. Zastosowano drzewo decyzyjne do ilustracji wielowymiarowego charakteru wykrytych różnic.




Abstract:

We perform a statistical comparison of two datasets from questionnaire survey conducted among full time students in Kielce University of Technology. We show significant differences between a random sample and an unrehearsed sample choosen in the campus and among acquaintances. We use two procedures for multiple tests of significance. The datasets are compared with respect to individual features or packages of features by using Chi-squared test, one-way analysis of variance and linear discriminant analysis. We use a decision tree to stress a multidimensional structure of the differences.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Gil I., Aktywność społeczna i zawodowa studentów Politechniki Świętokrzyskiej, praca dyplomowa pod kierunkiem dr Katarzyny Brzozowskiej-Rup, Politechnika Świętokrzyska, Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego, Kielce 2014
[2] Lenarcik A., Piasta Z., Statystyka – materiały pomocnicze, (w opracowaniu) dostępne formie elektronicznej
[3] Koronacki J., Mielniczuk J., Statystyka dla kierunków technicznych i przyrodniczych, WNT, Warszawa 2001
[4] Koronacki J., Ćwik J., Statystyczne systemy uczące się, WNT, Warszawa 2005
[5] Oprogramowanie R (www.r-project.org)
[6] Oprogramowanie PQstat (pqstat.pl)
[7] Holm S., A simple sequentially rejective multiple test procedure, Scandinavian Journal of Statistics 6, (1979), 65-70
[8] Benjamini Y., Hochberg Y., Controlling the false discovery rate: a practical and powerful approach to multiple testing, Journal of the Royal Statistical Society Series B 57 (1995), 289-300
[9] Nowak-Brzezińska A., Drzewa Klasyfikacyjne, (materiał dostępny w internecie)