Innowacyjne podejście do człowieka starszego w marketingu strategicznym przedsiębiorstwa
(An innovative approach to an elderly man in strategic marketing company) w książce:Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i procesy. Procesy zarządzania w wybranych sferach aktywności gospodarczej ISSN: 1897-2691 ISBN: 978-83-63792-87-9 Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej Opublikowano: 2016 Miejsce wydania: Kielce Seria wydawnicza: Monografie, Studia, Rozprawy Numer w serii wydawniczej: M 87 Liczba stron: 19 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.94
Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko
Wydział
Katedra
Procent udziału
Liczba punktów
Ewa Grzegorzewska-Ramocka
WZiMK
Katedra Zarządzania i Marketingu*
100
5.00
Grupa MNiSW: Rozdział w monografii w języku polskim Punkty MNiSW: 5
Na obecnym poziomie rozwoju cywilizacyjnego, który niesie poważne problemy adaptacyjne współczesnych ludzi, społeczeństw, instytucji, uczestnicy procesu wymiany rynkowej mają możliwość budowania wzajemnych relacji i wspólnot interesów wokół wartości opartych na idei dobra wspólnego. Szansę w pozyskaniu i utrzymaniu w długim czasie starszych nabywców mają te przedsiębiorstwa, które przyjmą w swoich działaniach filozofię marketingu uznającą człowieka starszego za podmiot, a zrozumienie i zaspokojenie jego potrzeb oraz oczekiwań za sens i ważny cel swojej aktywności gospodarczej.
B I B L I O G R A F I A
[1] Wielecki K., Kryzys postindustrialny, osobowość i zdrowie psychiczne, w: „Inny” człowiek w „innym” społeczeństwie. Europejskie dyskursy, red. ks. P. Mazurkiewicz i K. Wielecki, Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008, ss.117 – 140, [2] Z. Bauman, To nie jest dziennik, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2012, s. 115. [3] Rainie L., Wellman B., Networked. The New Social Operating System, Massachusetts Instytute of Technology, 2012, ISBN 978-0-262-01719-0, http://www.amazon.ca/Networked-The-Social-Operating-System/dp/0262017199#reader_0262017199, [4] Bendyk E., Rewolucja hiperprzemysłowa, „Polityka” 2015, nr 10 (2999), s. 66, [5] Grzegorzewska-Ramocka E., Biznes wobec starzejącego się społeczeństwa – „srebrna gospodarka”, w: Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i obszary działania, Tom I: Współczesna gospodarka, red. J. Kot, Politechnika Świętokrzyska w Kielcach, Kielce 2016, s. 158, 161, [6] Famielec J., Las i efekty zewnętrzne gospodarki leśnej jako dobra wspólne/publiczne, prezentacja w drugim panelu ekspertów „WARTOŚĆ” Lasy jako czynnik rozwoju cywilizacji: współczesna i przyszła wartość lasów, Instytut Badawczy Leśnictwa Sękocin Stary, 15 październik 2013, [7] Encyklika Centesimus annus, nr 47, [8] Grzegorzewska-Ramocka E., Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Monografie, Kielce 2005, s. 58, [9] Arrow K. , Gifts and Exchanges, „Philosophy and Public Affairs” 1972, nr 1, s. 357, [10] Pratley P., Etyka w biznesie, Gebethner i Ska, Warszawa 1998, s. 110-143, [11] Kartezjusz, Rozprawa o metodzie, przeł. T. Żeleński (Boy). Kraków 1952, s. 53-55, [12] Kant I., Uzasadnienie metafizyki moralności, Wyd. Antyk, Kęty 2001, s. 45-61, [13] Wojtyła K., Osoba i czyn, Polskie Towarzystwo Teologiczne, Kraków 1969, s. 44-48 i s. 306, 311-312, [14] Grzegorzewska-Ramocka E., Cele ekonomiczne i społeczne przedsiębiorstwa - konflikt czy wzajemne uzupełnianie się? „Gospodarka Narodowa” 2009, nr 7-8, s. 59-78, [15] Marody M., Jednostka po nowoczesności. Perspektywa socjologiczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2014, [16] Bendyk E., Postsolidarność, „Polityka” 2015, nr 15 (3004), s. 38, z dnia 08.04-14.04.2015, [17] Korzeniowski K., Podmiotowość człowieka. Metateoretyczne ramy teorii, (w:) K. Korzeniowski, R. Zieliński, W. Daniecki, Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, Wyd. Psychologiczne, Wrocław 1983, s. 45, [18] Czerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańsk, s. 112, [19] Znaczenie podmiotowości nauczyciela i podmiotowości ucznia w wychowaniu do aktywności obywatelskiej, [w:] Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych i społecznych zróżnicowań, Edukacja XXI wieku 27, tom 1, red. N. Starik i A. Zduniak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2012, s. 389, [20] Kozielecki J., Psychologiczna teoria samowiedzy, PWN, Warszawa 1986, s, 312-313, 424-439, [21] Rusin M., Podmiotowość pacjenta w interakcji fizjoterapeuta-pacjent, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji w Poznaniu” 2007, nr 3, s. 199-209, [22] Giddens A., Socjologia. Zwięzłe lecz krytyczne wprowadzenie, Wydawnictwo Zysk i Ska, Poznań 1998, s. 21, [23] Kołodziejska D., Kształtowanie poczucia podmiotowości, http://www.eid.edu.pl/archiwum/2001,99/luty,166/ksztaltowanie_poczucia_podmiotowosci,1088.html [25] Antonides G., Van Raaij W. F., Zachowanie konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 203, [26] Grzegorzewska-Ramocka E., Wkład marketingu w proces demokratyzowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem, „Marketing i Rynek” 2008, nr 8, s. 2-10.