Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[56000] Rozdział:

Innowacyjne podejście do człowieka starszego w marketingu strategicznym przedsiębiorstwa

(An innovative approach to an elderly man in strategic marketing company)
w książce:   Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i procesy. Procesy zarządzania w wybranych sferach aktywności gospodarczej
ISSN:  1897-2691
ISBN:  978-83-63792-87-9
Wydawca:  Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej
Opublikowano: 2016
Miejsce wydania:  Kielce
Seria wydawnicza:  Monografie, Studia, Rozprawy
Numer w serii wydawniczej:  M 87
Liczba stron:  19
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.94
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Ewa Grzegorzewska-RamockaWZiMKKatedra Zarządzania i Marketingu*1005.00  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 5



Słowa kluczowe:

starszy człowiek  marketing strategiczny  przedsiębiorstwo  podmiotowość człowieka  dobro wspólne 


Keywords:

an older man  strategic marketing  corporate  human subjectivity  common good 



Streszczenie:

Na obecnym poziomie rozwoju cywilizacyjnego, który niesie poważne problemy adaptacyjne współczesnych ludzi, społeczeństw, instytucji, uczestnicy procesu wymiany rynkowej mają możliwość budowania wzajemnych relacji i wspólnot interesów wokół wartości opartych na idei dobra wspólnego. Szansę w pozyskaniu i utrzymaniu w długim czasie starszych nabywców mają te przedsiębiorstwa, które przyjmą w swoich działaniach filozofię marketingu uznającą człowieka starszego za podmiot, a zrozumienie i zaspokojenie jego potrzeb oraz oczekiwań za sens i ważny cel swojej aktywności gospodarczej.




B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Wielecki K., Kryzys postindustrialny, osobowość i zdrowie psychiczne, w: „Inny” człowiek w „innym” społeczeństwie. Europejskie dyskursy, red. ks. P. Mazurkiewicz i K. Wielecki, Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008, ss.117 – 140,
[2] Z. Bauman, To nie jest dziennik, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2012, s. 115.
[3] Rainie L., Wellman B., Networked. The New Social Operating System, Massachusetts Instytute of Technology, 2012, ISBN 978-0-262-01719-0, http://www.amazon.ca/Networked-The-Social-Operating-System/dp/0262017199#reader_0262017199,
[4] Bendyk E., Rewolucja hiperprzemysłowa, „Polityka” 2015, nr 10 (2999), s. 66,
[5] Grzegorzewska-Ramocka E., Biznes wobec starzejącego się społeczeństwa – „srebrna gospodarka”, w: Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i obszary działania, Tom I: Współczesna gospodarka, red. J. Kot, Politechnika Świętokrzyska w Kielcach, Kielce 2016, s. 158, 161,
[6] Famielec J., Las i efekty zewnętrzne gospodarki leśnej jako dobra wspólne/publiczne, prezentacja w drugim panelu ekspertów „WARTOŚĆ” Lasy jako czynnik rozwoju cywilizacji: współczesna i przyszła wartość lasów, Instytut Badawczy Leśnictwa Sękocin Stary, 15 październik 2013,
[7] Encyklika Centesimus annus, nr 47,
[8] Grzegorzewska-Ramocka E., Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Monografie, Kielce 2005, s. 58,
[9] Arrow K. , Gifts and Exchanges, „Philosophy and Public Affairs” 1972, nr 1, s. 357,
[10] Pratley P., Etyka w biznesie, Gebethner i Ska, Warszawa 1998, s. 110-143,
[11] Kartezjusz, Rozprawa o metodzie, przeł. T. Żeleński (Boy). Kraków 1952, s. 53-55,
[12] Kant I., Uzasadnienie metafizyki moralności, Wyd. Antyk, Kęty 2001, s. 45-61,
[13] Wojtyła K., Osoba i czyn, Polskie Towarzystwo Teologiczne, Kraków 1969, s. 44-48 i s. 306, 311-312,
[14] Grzegorzewska-Ramocka E., Cele ekonomiczne i społeczne przedsiębiorstwa - konflikt czy wzajemne uzupełnianie się? „Gospodarka Narodowa” 2009, nr 7-8, s. 59-78,
[15] Marody M., Jednostka po nowoczesności. Perspektywa socjologiczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2014,
[16] Bendyk E., Postsolidarność, „Polityka” 2015, nr 15 (3004), s. 38, z dnia 08.04-14.04.2015,
[17] Korzeniowski K., Podmiotowość człowieka. Metateoretyczne ramy teorii, (w:) K. Korzeniowski, R. Zieliński, W. Daniecki, Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, Wyd. Psychologiczne, Wrocław 1983, s. 45,
[18] Czerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańsk, s. 112,
[19] Znaczenie podmiotowości nauczyciela i podmiotowości ucznia w wychowaniu do aktywności obywatelskiej, [w:] Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych i społecznych zróżnicowań, Edukacja XXI wieku 27, tom 1, red. N. Starik i A. Zduniak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2012, s. 389,
[20] Kozielecki J., Psychologiczna teoria samowiedzy, PWN, Warszawa 1986, s, 312-313, 424-439,
[21] Rusin M., Podmiotowość pacjenta w interakcji fizjoterapeuta-pacjent, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji w Poznaniu” 2007, nr 3, s. 199-209,
[22] Giddens A., Socjologia. Zwięzłe lecz krytyczne wprowadzenie, Wydawnictwo Zysk i Ska, Poznań 1998, s. 21,
[23] Kołodziejska D., Kształtowanie poczucia podmiotowości,
http://www.eid.edu.pl/archiwum/2001,99/luty,166/ksztaltowanie_poczucia_podmiotowosci,1088.html
[25] Antonides G., Van Raaij W. F., Zachowanie konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 203,
[26] Grzegorzewska-Ramocka E., Wkład marketingu w proces demokratyzowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem, „Marketing i Rynek” 2008, nr 8, s. 2-10.