Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[54940] Rozdział:

Starszy człowiek w cyfrowym świecie - refleksje z perspektywy marketingowej

(An old man in a digital era - marketing-related)
w książce:   Zarys problematyki potrzeb informacyjnych dotyczących ochrony zdrowia
ISBN:  978-8365705-11-2
Wydawca:  LIBRON-Filip Lohner
Opublikowano: 2016
Miejsce wydania:  Kraków
Liczba stron:  15
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.62
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Ewa Grzegorzewska-RamockaWZiMKKatedra Zarządzania i Marketingu*1005.00  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 5



Słowa kluczowe:

kultura prefiguratywna  starszy człowiek  marketing strategiczny  srebrna gospodarka  odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec starzejącego się społeczeństwa 


Keywords:

prefigure culture  an older man  strategic marketing  silver economy  corporate aging social resposibility 



Streszczenie:

Zjawisko dynamicznie starzejącego się polskiego społeczeństwa kreuje wyzwania dla przedsiębiorstw w kontekście ich zorientowania rynkowego. Wobec różnic międzypokoleniowych oraz "potrójnej" rewolucji, człowiek starszy czuje się zdezorientowany i zagubiony. Odmienne okoliczności społeczne, kulturowe i historyczne, których doświadczyli w przeszłości obecni seniorzy, w zetknięciu z „nowym” zrodziły sytuację, w której trudno jest im zaakceptować wiele zmian. Respektowanie przez biznes potrzeb i oczekiwań osób starszego pokolenia, przy jednoczesnym zachowaniu ich poczucia podmiotowości, stanowi dla niego wyzwanie i jest okazją do działań przedsiębiorczych poprzez włączanie się w proces tworzenia warunków godnego starzenia się seniorów w danym kręgu społeczno-kulturowym,




B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. J. Tischner J. Spór o istnienie człowieka. Znak, Kraków 1998: 64.
2. Więcej na ten temat: Wielecki K. Kryzys postindustrialny, osobowość i zdrowie psychiczne. [w:] „Inny” człowiek w „innym” społeczeństwie. Europejskie dyskursy. (ks. P. Mazurkiewicz, K. Wielecki – red.). Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008: 117 – 140.
3. Eriksen ThH. Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji. Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2003: 113.
4. Szymielewicz K. Groźne wycieki. Polityka 2015, nr 3 (2992) z dnia 14.01-20.01.2015: 68.
5. Bauman Z. To nie jest dziennik. Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2012: 115.
6. Rainie L. Wellman B. Networked. The New Social Operating System. Massachusetts Instytute of Technology, 2012. ISBN 978-0-262-01719-0, http://www.amazon.ca/Networked-The-Social-Operating-System/dp/0262017199#reader_0262017199
7. Bendyk E. Rewolucja hiperprzemysłowa. Polityka 2015, nr 10 (2999): 66.
8. Otto J. Marketing relacji. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2000.
9. Storbacka K. Lehtinen JR. Sztuka budowania trwałych związków z klientem. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001: 146.
10. Arrow K. Gifts and Exchanges. Philosophy and Public Affairs 1972, nr 1: 357.
11. Grzegorzewska-Ramocka E. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym. Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Monografie-Studia-Rozprawy nr 49, Kielce 2005: 139-140.
12. http://polska.newsweek.pl/mlodzi-polacy-sa-inni---sondaz-,107229,1,1.html (07.03.2015).
13. Pratley P. Etyka w biznesie. Gebethner i Ska, Warszawa 1998: 110-143.
14. Toffler A. Toffler H. Budowa nowej cywilizacji. Zysk i Ska, Poznań 1996: 32.
15. Toffler A. Trzecia fala. PIW, Warszawa 1985: 10.