Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[54940] Rozdział: Starszy człowiek w cyfrowym świecie - refleksje z perspektywy marketingowej(An old man in a digital era - marketing-related)w książce: Zarys problematyki potrzeb informacyjnych dotyczących ochrony zdrowia ISBN: 978-8365705-11-2 Wydawca: LIBRON-Filip Lohner Opublikowano: 2016 Miejsce wydania: Kraków Liczba stron: 15 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.62 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Rozdział w monografii w języku polskim Punkty MNiSW: 5 Słowa kluczowe: kultura prefiguratywna  starszy człowiek  marketing strategiczny  srebrna gospodarka  odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec starzejącego się społeczeństwa  Keywords: prefigure culture  an older man  strategic marketing  silver economy  corporate aging social resposibility  |
Zjawisko dynamicznie starzejącego się polskiego społeczeństwa kreuje wyzwania dla przedsiębiorstw w kontekście ich zorientowania rynkowego. Wobec różnic międzypokoleniowych oraz "potrójnej" rewolucji, człowiek starszy czuje się zdezorientowany i zagubiony. Odmienne okoliczności społeczne, kulturowe i historyczne, których doświadczyli w przeszłości obecni seniorzy, w zetknięciu z „nowym” zrodziły sytuację, w której trudno jest im zaakceptować wiele zmian. Respektowanie przez biznes potrzeb i oczekiwań osób starszego pokolenia, przy jednoczesnym zachowaniu ich poczucia podmiotowości, stanowi dla niego wyzwanie i jest okazją do działań przedsiębiorczych poprzez włączanie się w proces tworzenia warunków godnego starzenia się seniorów w danym kręgu społeczno-kulturowym,