Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Nawierzchnie lotniskowe to szczególny rodzaj konstrukcji betonowych, który narażony jest na oddziaływanie negatywnych czynników temperaturowych. Zaprojektowanie zmodyfikowanego składu mieszanki betonowej, który charakteryzowałby się zwiększoną odpornością na działanie podwyższonych temperatur, może przyczynić się do wydłużenia okresu pomiędzy kolejnymi naprawami i zapewni bezawaryjną pracę nawierzchni lotniskowej.
W publikacji przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych, które posłużyły, jako bazowe do doboru składników mieszanki betonowej o zwiększonej odporności na oddziaływanie wysokich temperatur.
Airfield pavements exposed to negative temperature factors, including day-night temperature changes and hot exhaust gases from jet engines require applying a special concrete mixture. As rigid pavements used for runways need to be characterized by increased resistance to high temperatures and longer maintenance-free performance, it is vital that the components of the concrete mixture be properly selected.
This study involved designing and analyzing a concrete mixture to be used for an airfield pavement. The test results were used to select the components of the concrete mixture with the best parameters.