Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Streszczenie: W referacie przedstawiono wyniki badań klasycznego betonu nawierzchniowego stosowanego na lotniskach i porównano z zaproponowanym betonem modyfikowanym. Modyfikacja składu mieszanki betonowej ma na celu podwyższenie odporności stwardniałego betonu na działanie wysokich temperatur emitowanych z dysz startujących samolotów.
Abstract: The paper presents results of a classic cement concrete used at airports. Classic concrete compared with the proposed modified concrete. Modifying the composition of concrete mixture is designed to increase resistance to extreme temperatures emitted from the nozzles of aircraft during take-off.
B I B L I O G R A F I A[1] Glinicki M. A.: Trwałość betonu w nawierzchniach drogowych. Wpływ mikrostruktury, projektowanie materiałowe, diagnostyka, IBDiM, Warszawa, 2011
[2] Praca zbiorowa: Metody diagnozowania betonów i betonów wysokowartościowych na podstawie badań strukturalnych, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN,
Warszawa, 2003
[4] Presz A.: Sprawozdanie z badań w SEM betonów na nawierzchnie lotniskowe wraz z dokumentacją fotograficzną, IWC PAN, Warszawa 2011
[5] Sprawozdanie z badań zapraw i betonów metodami rentgenowskiej analizy dyfrakcyjnej i analizy termicznej, maszynopis ITB, Warszawa 2011
[6] Sprawozdanie z badań porowatości betonów, IPPT PAN, maszynopis Warszawa 2011
[7] Krzywobłocka-Laurów R.: Oznaczania składu fazowego cementów powszechnego użytku CEM I, Wyd. ITB, seria: instrukcje, wytyczne, poradniki nr 370, Warszawa 2002
[8] Zbiór kart JCPDS