Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[51330] Artykuł:

Hybrid drives on railways - a new trend

(Napędy hybrydowe w kolejnictwie - nowy trend)
Czasopismo: Zbornik prednášok XX. medzinárodnej konferencie „Súčasné problémy v koľajových vozidlách“ PRORAIL 2011, diel III   Strony: 124-130
ISSN:  ISBN-9788
Opublikowano: Wrzesień 2011
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Pawełczyk orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*100.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0



Keywords:

energy storage  stationary energy storage devices  diesel motor units  hybrid drive system  fuel cells  East Japan Railway Company 



Abstract:

Some new solutions utilizing energy storage in transportation systems have been presented in the paper. A special attention was paid to the new Japanese diesel motor units with a hybrid drive system. Three such units were delivered in April 2007, and introduced on 31 July 2007 by East Japan Railway Company.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] History of Hybrid Vehicles | Hybrid Cars. http://www.hybridcars.com/history/history-of-hybrid-vehicles.html (2.05.2011). [2] Maruyama N.: Fly-wheel type electric railway energy saving substation. Japanese Railway Engineering, Vol. 21, No. 2, 1981. [3] Satoru S.: Way-side and on-board storage can capture more regenerated energy. Railway Gazette Interna-tional, 2.07.2007. [4] New York orders flywheel energy storage. Railway Gazette Internatio-nal, 14.08.2009. [5] Gunselmann W., Höschler P., Reiner, G.: Energiespeicher-einsatz im Statbahnnetz Köln. Elektrische Bahnen 98 (2000) z. 11-12. [6] Pawełczyk M.: Ocena korzy-ści związanych z zastosowaniem zasobników energii w trakcji elektrycznej prądu stałego. Materiały Międzynarodowej Konferencji MET ‘2001. Gdańsk 2001. [7] Pawełczyk M.: Zasobniki energii w transporcie – możliwości zastosowań i korzyści. Spedycja, Transport, Logistyka, nr 3/2001. [8] Baxter R.: Energy storage: enabling a future for renewables? Renewable Energy World July-August 2002. [9] Bowler M.E.: Flywheel energy systems: Current status and future prospects. Magnetic Material Producers Association Joint Users Conference, 1997. [10] Marshall J.: Supercharging Ahead: Bay Area firms lead in race to develop high-tech device. San Francisco Chronicle, January 29, 1997. [11] Energy Storage. Ultracapacitors and Batteries. A leaflet of the Argonne National Laboratory. Argonne, Illinois. [12] Vouk V.: Pojazdy z napędem hybrydowym. Świat Nauki, nr 12, 1997. [13] Rappen-glück W., Pfister F.: Elektrischer Triebwagen für Fahrleitungs- und Batteriebetrieb. ETR (30) 9 – 1981. [14] Reuyl J.S., Schuurmans P.J.: Policy Implications of Hybrid-Electric Vehicles. Final Report to NREL under Subcontract # ACB-5-15337-01. April 22, 1996. [15] Szumanowski A.: Akumulacja energii w pojazdach. WKiŁ, Warszawa 1983. [16] Mierze-jewski L., Szeląg A.: Aktualne kierunki ograniczania zużycia energii elektrycznej w tran-sporcie kolejowym. Technika Transportu Szynowego, lipiec-sierpień 2004. [17] Van Mierlo J., Van den Bossche P., Maggetto G.: Models of energy sources for EV and HEV: fuel cells, battery, ultracapacitors, flywheels and engine-generators. Journal of Power Sources 128 (2004) 76-89. [18] Lechner M., Reiner K.: Einsatz eines Batterienspeichers bei einer Bergbahn. Elektrische Bahnen 93 (1995) H. 8. [19] Zapiski maszynisty – Pamiętnik maszynisty – bloog.pl. http://1435mm.bloog.pl/id,2867584,title,EPA42,index.html?ticaid= 6a406 (2.05.2011). [20] London Underground battery-electric locomotives. http://en.wikipedia.org/ wiki/ London_Underground_battery-electric_locomotives (2.05.2011) [21] V Japonsku se bude jezdit hybridním vlakem. http://www.zelpage.cz/zpravy/5014 (6.05.2011). [22] Autorail à grande capacité. http://en.wikipedia.org/wiki/Autorail_%C3%A0_grande_ capacit%C3%A9 (3.06.2011) [23] Hybrid train. http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Loco¬motive (1.05.2010). [24] Michnej M., Szkoda M.: Współczesne rozwiązania hybrydowych układów napędowych spalinowych pojazdów trakcyjnych. Technika Transportu Szynowego, nr 10/2007. [25] RailPower's Green Goat Locomotives
Hybrids and Gensets. http://www.american-rails.com/green-goat-locomotives.html (4.06.2011). [26] Tokuyama K., Shimada M., Terasawa K., Kaneko T.: Practical Application of a Hybrid Drive System for Reducing Environmental Load. Hitachi Review Vol. 57 (2008) , No. 1. [27] Furuta R., Development of new energy train. 9th UIC Environment Coordinators Conference. Innovation Session: The Trains of the Future. Marseille 13th of October 2006. http://www.uic.org/spip.php?article1563. [28] KiHa E200. http://en.wikipedia.org/wiki/-KiHa_E200 (3.05.2011). [29] http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battery_loco_16_at_West_-Ham.JPG (12.06.2011). [30] Rappenglück, W., Pfister F.: Elektrische Triebwagen für Fahrleistung und Batteriebetrieben. Eisenbahntechnische Rundschau1981, z. 9, pp 661-679. [31] New rolling stock delivery schedule. Tetsudō Daiya Jōhō Magazine (Japan: Kōtsū Shimbun) 39 (312): p.124. April 2010 (in Japanese). [32] http://en.wikipedia.org/-wiki/JR_Freight_Class_HD300 [33] Tokuyama K., Shimada M., Terasawa K., Kaneko T.: Practical Application of a Hybrid Drive System for Reducing Environmental Load. Hitachi Review Vol. 57 (2008) , No. 1, pp. 23 – 27.