Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[491] Artykuł:

Przydatność do spienienia asfaltów drogowych stosowanych w Polsce

(Usefulness to Foaming of Road Asphalts Used in Poland)
Czasopismo: Drogownictwo   Zeszyt: 8, Strony: 267-271
ISSN:  0012-6357
Opublikowano: 2006
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Iwański orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.00  
Anna Chomicz orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 4


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

drogi  asfalt spieniony 


Keywords:

roads  asphalt  foaming 



Streszczenie:

W celu określenia przydatności asfaltu do spienienia przebadano cztery rodzaje asfaltów stosowanych w Polsce: z Płocka, z Trzebini, Nynas i Nyfoam. Badania podzielono na dwa etapy - w pierwszym określono podstawowe właściwości, w drugim parametry spienienia. Najlepszym okazał się asfalt Nyfoam, który spełnił zalecane wymagania tj. wskaźnik ekspansji (15-20) i czas połowicznego rozpadu (10-15 s).




Abstract:

In order to specify usefulness to foaming of asphalt four types of asphalts used in Poland have been tested: asphalt from Ptock, Trzebinia, Nynas and Nyfoam. The tests have been divided on two stages - in the first basic properties, in the second foaming parameters have been defined. Nyfoam asphalt has been found as the best which fulfilled recommended requirements: expansion index (15-20) and time of partial decomposition |l0-15s).



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Iwański M.: Podbudowy z asfaltem spienionym. "Drogownictwo" 3/2006.
[2] Jenkins K.J.: Mix Design Consideration for Cold and Half-warm Bituminous Mixes with emphasis on Foamed Bitumen. PhD Dissertation, University of Stellenbosch, South Africa, 2000.
[3] Jenkins K.J., Collings D.C, Thesey H.L., Long F.M.: Interim Technical Guideline: The Design and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Edited by Les Sampson of Asphalt Academy. ISBN 0-7988-7743-6. Asphalt Academy, Pretoria, South Africa, 2003.
[4] Koroliew l.W.: Puti ekonomii bituma w dominom stroitielstwie. Transport, Moskwa, 1986.
[5] Luszawski St., Wojdanowicz S.: Nowoczesne nawierzchnie bitumiczne. WKiŁ. Warszawa. 1977.
[6] Polakis A., Alevra E.: Pavement Rehabilitation by Recycling with Foamed Bitumen and Cement: The Athens-lliki&Athens - Korinhos Projec. 2nd International Symposium "Treatment and Recycling of Materials for Transport Infrastructure". France. Paris. 24-26 October 2005.
[7] Rehabilitation of Road P52-3 Between Bethal and Kriel km 0.00 and km 32.00 in Mpumalanga Province. Siyenza Engineers and Ulusha/Grinakler-LTA. South Africa, 2005.
[8] Semmelink C.J., Botha P.B.., Raubenheimer B.P., Perry B.P.,Hodgkins A.: lnvestigation into the Earły Trafficking of EmulsionTreated (ETB), Foamed Bitumen (FB) Base Treated in Combination with Cement and Cement (OPC) on/y. 2nd International Symposium "Treatment and Recycling of Materials for Transport Infrastructure". France. Paris. 24-26 October 2005.
[9] Stefańczyk B.: Beton asfaltowy. Politechnika Szczecińska. 1990.
[10] Mieszanka o niższej temperaturze układania. Nynas. Performance. Zima 2005.
[11] Bitumy pieniste -innowacyjne spoiwo do budowy dróg. Wirtgen., Polska. 2005.
[12] Instrukcja obsługi WLB 10. Wirtgen. Niemcy. 2004
[13] Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH. Windhagen. Germany. 2004.