Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[46470] Rozdział: Rola platformy MOODLE w innowacyjnym nauczaniu matematyki na studiach technicznych(The Moodle platform in innovative teaching of mathematics in engineering studies)w książce: Techniczne wyzwania rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i regionów ISSN: 1897-2691 ISBN: 978-83-63792-31-2 Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej Opublikowano: Wrzesień 2016 Miejsce wydania: Kielce Seria wydawnicza: Monografie, Studia, Rozprawy Numer w serii wydawniczej: M79 Liczba stron: 12 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.50 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Rozdział w monografii w języku polskim Punkty MNiSW: 5 biblioteka PŚk |
Współczesnych studentów można zaliczyć do grona członków społeczeństwa informatycznego. Wzrost dostępu do Internetu spowodował, że studenci coraz częściej wykorzystują Internet do komunikacji, budowy relacji interpersonalnych, nauki, rozwoju swoich zainteresowań i pasji, do zdobywania wiedzy, korzystania ze wszelkiego rodzaju usług oraz do rozrywki. Dlatego tez ważne jest, aby młodym ludziom umożliwić zdobywanie wiedzy w oparciu o narzędzia, które pełnią w ich życiu coraz większa rolę. W tym celu już od początku XXI wieku rozwijana jest w Polsce nowa forma kształcenia: e-lerning. Wprawdzie e-lerning w swojej czystej postaci (kształcenie na odległość) rzadko występuje, to uzupełnienie klasycznego nauczania o formy e-lerningu jest często spotykane. Obecnie powszechne jest oferowanie na każdym poziomie edukacyjnym kształcenia opartego w pewnym stopniu na technologiach webowych. W e-edukacji wykorzystywane są coraz częściej platformy edukacyjne, gry komputerowe, a nawet różnego typu portale społecznościowe Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom studentów w celu zwiększenia efektywności nauczania na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach już od 2007 roku na platformie edukacyjne Moodle powstają kursy wspomagające nauczanie matematyki. Tworzone kursy służą do zamieszczania w różnorodnej formie (wykładów, ćwiczeń, testów, quizów, linków, itp.) treści wspomagających kształcenie studenta w jego wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach społecznych. W niniejszej pracy przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące wykorzystania nowoczesnej platformy edukacyjnej we wspomaganiu nauczania matematyki na studiach technicznych.
Students are members of information society who more and more often use the Internet to communicate, build interpersonal relationships, learn and develop their interests. Therefore, in 2007 the Faculty of Management and Computer Modelling at Kielce University of Technology started a few interactive courses on Moodle platform in order to support mathematics teaching in engineering studies. In the paper we present the results of the research concerning the effectiveness of these e-learning courses and try to find which of their functions turn to be the most important for the users. The conducted analysis aims to set new directions for further development of our online courses.