Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[3760] Artykuł: Przegląd stanowisk badawczych do symulacyjnych badań dynamicznych układu fotel-kierowca(Review of research stations used for simulated dynamic studies of driver-seat systems)Czasopismo: Logistyka Zeszyt: 6, Strony: 11960-11968 ISSN: 1231-5478 Opublikowano: 2014 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 10 Słowa kluczowe: komfort wibracyjny  Keywords: vibratory comfort  |
W pracy przedstawiono wybrane stanowiska badawcze wykorzystywane do symulacyjnych badań podukładu fotel kierowca celem analizy komfortu wibracyjnego w pojazdach samochodowych. Omówiono budowę tych stanowisk oraz możliwości wykorzystania podając podstawowe parametry pracy.
Zwrócono uwagę na ich rozwiązania konstrukcyjne oraz możliwości badawcze. Ponadto dokonano klasyfikacji stanowisk na stanowiska generujące tylko przyspieszenia pionowe (w kierunku osi z) - omówione w pierwszej części pracy, na stanowiska generujące przyspieszenia liniowe (w kierunku osi z, y, z) i kątowe (względem każdej z osi) - omówione w drugiej części pracy oraz na stanowiska generujące przyspieszenia pionowe (w kierunku osi z) i kołysanie wzdłużne – omówione w trzeciej części pracy.
The report presents selected research stations used for simulated dynamic studies of the driver-seat subsystem, aiming to analyze vibrational comfort in vehicles. The design of these stations is discussed, as well as use cases, including basic operating parameters.
Special attention is paid to their design and research capabilities. In addition, the stations are classified as generating only vertical acceleration (along the z-axis) - discussed in the first part of the report, generating linear acceleration (along the x, y, and z-axis) and angular acceleration (along each axis) - discussed in the second part of the report, and stations generating vertical acceleration (along the z-axis) and linear longitudinal acceleration - discussed in the third part of the report.