Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[35092] Artykuł:

Optymalizacja rozdziału palet w centrum dystrybucyjnym

(Optimizing the allocation of pallets in a distribution center)
Czasopismo: Pomiary Automatyka Kontrola   Zeszyt: 1, Strony: 119-121
ISSN:  0032-4140
Opublikowano: 2011
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Paweł Sitek orcid logoWEAiIKatedra Systemów Sterowania i Zarządzania *****503.50  
Jarosław Wikarek orcid logoWEAiIKatedra Systemów Sterowania i Zarządzania *****503.50  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 7


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

optymalizacja dyskretna  centrum dystrybucyjne  CLP rounded to 4 significant places 


Keywords:

discrete optimization  distribution center  CLP 



Streszczenie:

Problem optymalizacji rozdziału palet jest jednym z wielu problemów optymalizacyjnych pojawiających się we współcześnie funkcjonujących centrach dystrybucyjnych. Jest jednak jednym z kluczowych problemów poza optymalizacją tras, optymalizacją rozmieszczenia zapasów w magazynach wysokiego składowania itp. Dodatkowo należy podkreślić, że problem optymalizacji rozdziału palet obejmuje horyzont krótkookresowy np. dobę. W artykule przedstawiony został model matematyczny optymalizacji rozdziału palet oraz jego implementacja. Przedstawiono również przykłady liczbowe optymalizacji. Jako środowisko implementacjii rozwiązania modelu zaproponowano deklaratywne środowisko programowania w logice z ograniczeniami CLP (Constraint Logic Programming).




Abstract:

Problem of optimizing the allocation of pallets is one of many problems in modern distribution centers. It is one of very important problems, except for e.g. routing optimization, space optimization etc. Additionally, it should be noted that the problem of optimizing the allocation of pallets for routes and trucks is a short-run horizon, e.g. every day, process. The optimization and implementation model of that problem is presented in this paper. A solution of this model for numerical examples is also described. As a solution the environment constraint logic programming (CLP) environment has been used. CLP combines the declarative logic based programming with specialized constraint solving methods from artificial intelligence, Operations Research (OR) and mathematics. It allows the clear and concise expression of a wide class of combinatorial problems together with their efficient solution. In parallel with ongoing research in this field, CLP is now increasingly used to tackle real world decision making problems.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Terzi S., Cavalieri S.: Simulation in the Supply Chain, Context: A Survery, Computers in Industry, vol. 53, no 1, pp. 3-16, January 2004.
[2] Hieber R.: Supply Chain Management, A Collaborative Performance Measurement Approach, Zurich, VDF, 2002.
[3] Bradley S. P., Hax A. C., Magnanti T. L.: Applied Mathematical Programming Addison-Wesley Pub. Co. (Reading, Mass.), 1977.
[4] Sysło M. M., Deo M., Kowalik J. S.: Algorytmy optymalizacji dyskretnej z programami w języku PASCAL, PWN, 1993.
[5] Apt K., Wallace M.: Constraint Logic Programming using EC-LiPSe. Cambridge,2007.