Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[33104] Artykuł:

Wpływ zasilania silnika Perkins 1104c bioetanolem na ekonomiczne i energetyczne wskaźniki jego pracy

(Influence of powering the engine 1104c bioetanolem perkins on economic and energy signs of his work)
Czasopismo: Logistyka   Zeszyt: 3, Strony: 29-36
ISSN:  1231-5478
Opublikowano: 2011
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Andrzej AmbrozikWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*252.00  
Tomasz AmbrozikWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*252.00  
Stanisław Orliński25.00  
Piotr Orliński25.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 4


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

silnik spalinowy  wtrysk paliwa  diagnostyka silnika  paliwa ekologiczne  środowisko 


Keywords:

internal combustion engine  fuel injection  engine diagnostics  environmentally friendly fuels  environment 



Streszczenie:

W referacie przedstawiono wyniki badań i ich analizę w zakresie pomiaru wskaźników ekonomicznych i energetycznych silnika o ZS typu PERKINS-1100. Silnik zasilany był mieszaniną paliwa węglowodorowego EKODIESEL PLUS 50B z etanolem. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na zużycie paliwa, wskaźniki energetyczne i emisję toksycznych składników ze spalinami.




Abstract:

In the article research finding and their analysis were described in the scope of the measurement of signs economic and energy self-ignition engine PERKINS-1100 type. The engine was powered a mixture of mikroemulsive fuel: hydrocarbon EKODIESEL PLUS 50B -ethanol. Measurements were made on the test bench equipped with the system of measurement of fast-changeable size. This influence is showing in the influence on fuel consumption, energy signs, exhaust emission on toxic components and acoustic emission.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Ambrozik A.: Analiza cyklu pracy czterosuwowych silników spalinowych. Monografie, Studia, Rozprawy. M-16. Wydaw. Politechniki Świetorzyskiej. PL ISSN 1897- 2691.Kielce 2010.
[2] Ambrozik A., Orliński S.: Wpływ zasilania paliwem mikroemulsyjnym na proces jego wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym. VII Konferencja Naukowo-Techniczna Logistyka Systemy Transportowe, Bezpieczeństwo w Transporcie, "LOGITRANS". Politechnika Radomska, Wydział Transportu, PAN-Komitet Transportu, Szczyrk, 14- 16.04.2100, LOGISTYKA 2/2010, ISBN 978-837351-362-4.
[3] Dokumentacja techniczna stanowiska badawczego. Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych. Politechnika Warszawska, Warszawa 2010.
[4] 1. Kruczyński S., Orliński P., Orliński S.: Wpływ składu paliwa mikroemulsyjnego węglowodorowo - estrowo -etanolowego na wskaźniki ekonomiczne i energetyczne silnika o zapłonie samoczynnym. Zeszyt Naukowy,1(73)/2009 s. 67-74. Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009.
[5] Kruczyński S., Orliński P., Orliński P.: Wpływ zastosowania oleju napędowego i estru fame z 20 % dodatkiem etanolu na ekonomiczne i ekologiczne wskaźniki pracy silnika PERKINS-1104C-44, AUTOBUSY, styczeń-luty nr 1-2 2010, ISSN 1509-5878,
[6] Kruczyński S., Orliński P., Orliński P.: Wpływ zastosowania mieszanin oleju napędowego, estru fame z etanolem na ekonomiczne i ekologiczne wskaźniki pracy silnika PERKINS-1104C-44, Zeszyty naukowe Instytutu Pojazdów Politechniki Warszawskiej Wydział SiMR, Warszawa, 2 (78)/2010, str.87-102. ISSN 1642-347X.
[7] Zakład Produktów naftowych, WMTiW, Politechnika Radomska Świadectwa jakości paliw, 2010.