Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[30401] Artykuł:

Zastosowanie pyłów mineralnych w technologii recyklingu głębokiego na zimno z asfaltem spienionym

(The application of mineral fines in deep cold recycling technology with the foamed bitumen)
Czasopismo: Drogownictwo   Zeszyt: 5, Strony: 143-148
ISSN:  0012-6357
Opublikowano: 2013
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Iwański orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.00  
Przemysław Buczyński orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 4


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

technologia recyklingu głębokiego na zimno  pyły mineralne  asfalt spieniony  odporność na działanie wody i mrozu 


Keywords:

deep cold recycling  mineral fines  foamed bitumen  water and frost resistance 



Streszczenie:

W artykule przedstawiono wyniki badań strukturalnych i funkcjonalnych pyłów gabrowych i z piaskowca kwarcytowego. Wykonano badania właściwości mechanicznych i fizycznych oraz odporności na oddziaływanie wody i mrozu recyklowanych mieszanek podbudowy z asfaltem spienionym zawierających w swoim składzie tego rodzaju pyły mineralne w ilości od 5 do 20% (m/m). Wykazano możliwość wykorzystania pyłów gabrowych jako składnika recyklowanych mieszanek podbudowy




Abstract:

The paper presents the test results of functional and structural properties of mineral fines from dedusting system derived from gabbro and quartzite sandstone. The physical, mechanical and water and frost resistance characteristics were carried out for the subbase layer contained foamed bitumen and mineral fines in range from 5% to 20%. It was found that there is the possibility of application of gabbro mineral fines as a component of recycled subbase with the foamed bitumen.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] P. Buczyński, Wpływ pyłów powstałych w procesie odpylania kruszywa na właściwości podbudowy z asfaltem spienionym. Praca doktorska, Politechnika Świętokrzyska, 2013, s. 206
[2] W. Grabowski, Struktura a właściwości funkcjonalne wypełniaczy mineralnych stosowanych w drogownictwie, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2007
[3] M. Iwański, Właściwości mieszanki mineralno-asfaltowej a rodzaj kruszywa, Drogownictwo 6/2004, s. 185-195
[4] M. Iwański, A. Chomicz, Przydatność do spieniania asfaltów drogowych stosowanych w Polsce, Drogownictwo 8/2006, s. 267-271
[5] M. Iwański, A. Chomicz, Właściwości recyklowanej podbudowy z asfaltem spienionym, Drogownictwo 9/2011, s. 271-277
[6] J. Judycki, J. Jaskuła, Badania odporności betonu asfaltowego na oddziaływanie wody i mrozu, Drogownictwo 12/1997
[7] J. Piłat, P. Radziszewski, Nawierzchnie asfaltowe, WKŁ, Warszawa, 2007, s. 540
[8] Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH, Windhagen, Germany 2006
[9] PN-EN 13179-2. Badania kruszyw wypełniających stosowanych do mieszanek bitumicznych - Część 2: Liczba bitumiczna
[10] PNAK 4302 - Standard asphalt pavements. Low temperature resistance. Method of determining indirect strength
[11] Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych WT-2 2010 Załącznik 1. Określenie odporności próbek mieszanek mineralno-asfaltowych na działanie wody i mrozu