Jednym z istotnych czynników, mających wpływ na kreowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa jest przyjęcie określonej orientacji i wynikający z niej sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Artykuł podejmuje rozważania dotyczące istoty orientacji przedsiębiorstwa oraz oceny stopnia orientacji marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego.
B I B L I O G R A F I A
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Wydawnictwo OO. Franciszkanów, Kraków 2000. Dąbrowska A.: Marketing w firmach usługowych. Marketing w praktyce 1998 nr 4. Dyr T., Soja W.: Segmentacja rynku jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych. Materiały konferencji naukowej "Nowoczesne technologie w transporcie". Radom, 1997. Dyr T.: Kształtowanie celu w strategii marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej nr 30, seria Nauki Ekonomiczne, Kielce 2002. Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1999. Fonfara K.: Marketing partnerski w działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Marketing i Rynek 2000 nr 5. Fonfara K.: Marketingowa orientacja polskich przedsiębiorstw. Marketing i Rynek 1994 nr 3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. PWE, Warszawa 2001. Grudzewski W., Dolińska M.: Rozwój marketingu relacji. Organizacja i Kierowanie 1998 nr 2. Kotler Ph., Amstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik Europejski. PWE, Warszawa 2002. Kramer T.: Potrzeba marketingowej orientacji przedsiębiorstw. Ekonomista 1995 nr 1-2. Krzyżanowska M.: Intensywność orientacji rynkowej przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek 2002 nr 6. Krzyżanowska M. : Tożsamość orientacji przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek 2002 nr 3. Lambin J. J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. Meffert H.: Marketing. Einführung in die Absatzpolitik, Wiesbaden 1996. Naidu G. M., Nagayowa Ch. L.: How Marketing Oriented are Hospitals in a Declining Market. Journal of Health Care Marketing 1991 nr 3. Perene J.: Partnerstwo usługobiorców i przewoźników jako nowa zasada marketingu. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Problemy funkcjonowania i rozwoju transportu u progu XXI wieku. Zakopane czerwiec 2002. Stachowicz-Stanusch A.: Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa-cóż to takiego? Marketing Serwis 1998 nr 4. Wrzosek W.: Drogi i bezdroża marketingu. Marketing i Rynek 1998 nr 11. Żurawik B., Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1996.