Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[26925] Artykuł: Rachunek kosztów publicznych szkół wyższych w Polsce w świetle reformy szkolnictwa wyższego(Cost Accounting of Public Universities in Poland in the Light of the Reform of Higher Education)Czasopismo: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Zeszyt: 289, Strony: 416-426 ISSN: 1899-3192 Opublikowano: 2013 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 7 YADDA/CEON Słowa kluczowe: Szkolnictwo wyższe  Rachunek kosztów  Keywords: Higher education  Cost accounting  |
1 października 2011 r. to istotna data dla sektora szkolnictwa wyższego w Polsce. Z dniem tym weszła w życie reforma polskiego szkolnictwa wyższego. Jej główne założenia to - między innymi - stworzenie nowoczesnego systemu kształcenia, zwiększenie autonomii szkół wyższych oraz zwiększenie nakładów z budżetu państwa na szkolnictwo wyższe. Większość wprowadzanych zmian wiąże się z koniecznością reorganizacji obecnie funkcjonującego systemu zarządzania uczelnią wyższą, w tym także w sferze zarządzania finansami, kosztami, przychodami. Celem niniejszego artykułu jest syntetyczna charakterystyka i krytyczna analiza obowiązującego systemu rachunku kosztów w publicznych szkołach wyższych w Polsce w kontekście realizowanych reform szkolnictwa wyższego
1st October 2011 is an important date for the higher education sector in Poland. On that day the reform of Polish higher education came into force. Its main objectives are, among others, creating a modern education system, increasing the autonomy of universities and increasing expenditure from the state budget for higher education. Most of the introduced changes involves the reorganization of valid management system of university, including the area of finances, costs and revenues management. The purpose of this article is a synthetic description and critical analysis of the valid cost accounting system in public universities in Poland in the context of ongoing reforms of higher education.(original abstract)