W analizach z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego można wyróżnić dwa główne trendy. W jednym mieszczą się modele zagregowane, a w drugim modele szczegółowe. Dla warunków polskich brakuje prac dotyczących modeli szczegółowych. Autorka stara się wypełnić tę lukę, realizując od wielu lat badania bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem różnych metod badawczych.
B I B L I O G R A F I A
1.Cichosz P.: Systemy uczące się. Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa, 2000. 2.Hand D., Mannila H., Smyth P.: Eksploracja danych. Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa, 2005. 3.Hertz J., Krogh A., Palmer R.G.: Wstęp do obliczeń neuronowych. Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa, 1995. 4.Jobson J.D.: Applied Mulitvariate Data Analysis. Springer-Verlag Inc., New York, 1992. 5.Kohonen T.: The Self-Organizing Map (SOM). Finland, strona internetowa: http://www.cis. hut.fi/somtoolbox/theory/ somalgorithm.shtml, dostęp: 2010-07-07. 6.Krzyśko M., Wołyński W., Górecki T., Skorzybut M.: Systemy uczące się, rozpoznawanie wzorców, analiza skupień i redukcja wymiarowości. Wydawnictwo Naukowo- Techniczne, Warszawa, 2008. 7.Nowakowska M.: Wartość informacyjna cech zdarzenia drogowego. Drogownictwo 4/2007,124-128. 8.Nowakowska M., Zielińska A.: Nowy komputerowy system rejestracji danych o wypadkach i kolizjach. Doświadczenia użytkowników po dwóch latach użytkowania. VIII Konferencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Józefów, 10-12 września, 2008,113-126. 9.SAS- SAS OnLine help and documentation 9.1. SAS Institute Inc., Cary, NC, 2002-2004. 10.adeusiewicz R.: Sieci neuronowe. Akademicka Oficyna Wydawnicza RM, Warszawa, 1993.