Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Abstract: The Nyfom80 bitumen was used in the foaming technology. This bitumen possesses parameters required to meet the criteria of the cold recycling technology of base course. The tests of the recycled base course with the Nyfom80 bitumen have shown that the use of this kind of binder ensures its higher mechanical properties than in the case in which bitumen emulsion was applied during recycling. It has also been proven that such base course is more water and frost resistant than in the case of using bitumen emulsion as its component.
B I B L I O G R A F I A[1] Iwański M.: „Podbudowa z asfaltem spienionym”, Drogownictwo Nr 3, 2006, s. 97-106.
[2] Jenkins K.J., Collings D.C, Thesey H.L., Long F.M.: Interim Technical Guideline:
Design and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Edited by Les Sampson of Asphalt Academy. ISBN 0-7988-7743-6. Asphalt Academy, Pretoria, South Africa, 2003.
[3] Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH. Windhagen. Germany. 2004.
[4] Iwański M., Chomicz A.: „Przydatność do spienienia asfaltów drogowych stosowanych w Polsce”, Drogownictwo Nr 8, 2006, s. 267-271.
[5] Zawadzki J., Matras J., Mechowski T., Sybilski D: „Watunki techniczne wykonywania warstw podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE). Zeszyt 61 IBDiM, Warszawa 1999.
[6] Norma PANK 4302 „Nawierzchnie asfaltowe. Odporność na niskie temperatury. Metoda oznaczania wytrzymałości na pośrednie rozciąganie”.
[7] Judycki J., Jaskuła J. „Badania odporności betonu asfaltowego na oddziaływanie wody i mrozu”, Drogownictwo Nr 12, 1997, s. 374-378.