Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[138060] Rozdział:

A study of the damping performance of a hydropneumatic suspension strut designed to ensure safe off-road driving

w książce:   Automotive Safety 2024 - Proceedings of the 14th International Science and Technical Conference Automotive Safety (Sandomierz, Poland, 24-26 April 2024)
ISBN:  9781003465959
Wydawca:  Taylor & Francis Group
Opublikowano: Maj 2025
Miejsce wydania:  London
Liczba stron:  10
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Ryszard Dindorf orcid logo WMiBMKatedra Mechatroniki i Uzbrojenia*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna10050.0050.00  

Grupa MNiSW:  Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019
Punkty MNiSW: 50


Pełny tekstPełny tekst    


Abstract:

The purpose of this study is to determine the impact of an additional internal absorber of pressure fluctuations on the damping performance of a hydropneumatic suspension (HPS) strut designed to ensure safe off-road driving. In the closed space of the hydraulic cylinder, a pressure fluctuation absorber (PFA) was placed between the piston and the hydro-pneumatic accumulator (HPA). An additional damping element was added to the PFA, such as a damping throttle for laminar flow or a damping orifice for turbulent flow. PFA dampens the vibrations of the hydraulic cylinder piston excited by the shock vibration of the wheel on a bumpy road. A dynamic model of HPS strut and its amplitude and phase curves are presented. The HPS solution with PFA allows for effective control of shock vibrations transmitted from the wheels to the body. This study contributes to the design of new types of adaptive HPS systems.