Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1286
Trójfazowy, warstwowy silnik elektryczny z zewnętrznym wirnikiem i pierścieniowym uzwojeniem przeznaczony zwłaszcza do napędu pojazdów elektrycznych z silnikami umieszczonymi w kołach, zbudowany z wewnętrznego stojana i zewnętrznego wirnika, charakteryzuje się tym, że posiada trzy warstwy odpowiadające fazom silnika, a każda z warstw składa się z tulei dystansowej (TD), do której przylegają pakiety blach stojana (PB), przy czym wewnątrz pakietów blach stojana (PB), w każdej warstwie silnika, umieszczone jest uzwojenie odpowiednio dla fazy A – uzwojenie (UA), dla fazy B – uzwojenie (UB) i dla fazy C – uzwojenie (UC). Ponadto pakiety blach stojana (PB) każdej z faz przesunięte są względem siebie o 1/3 podziałki biegunowej, przy czym w każdym z zewnętrznych wirników (ZWA, ZWB i ZWC) zamocowane są dwa rzędy magnesów (M), które znajdują się naprzeciw pakietów blach stojana (PB), zaś pomiędzy zewnętrznymi wirnikami (ZWA, ZWB i ZWC) osadzone są nieferromagnetyczne pierścienie dystansowe (PD).