Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1286
Publikacje
Pomoc (F2)
[137060] Artykuł:

Wpływ złożoności modelu MES w obliczaniu wybranych parametrów elektromagnetycznych maszyny PMDC na zgodność z pomiarami na modelu fizycznym

Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny   Tom: 101, Zeszyt: 3/2025, Strony: 150-154
ISSN:  0033-2097
Opublikowano: Marzec 2025
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Strączyński orcid logo WEAiIKatedra Urządzeń Elektrycznych i Automatyki*Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne4043.0824.75  
Sebastian Różowicz orcid logo WEAiIKatedra Urządzeń Elektrycznych i Automatyki*Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne2526.9224.75  
Zbigniew Goryca orcid logo Niespoza "N" jednostki020.00.00  
Marcin Leśko Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne15.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Słowa kluczowe:

model polowy  silnik prądu stałego  wzbudzenie magnetoelektryczne 


Keywords:

field model  direct current motor  magnetoelectric excitation 



Streszczenie:

W pracy przedstawiono problematykę wpływu stopnia złożoności modelu polowego na dokładność wyznaczania parametrów maszyny takich jak rozkład pola w szczelinie i przekroju poprzecznym oraz przebieg momentu zaczepowego w funkcji kata obrotu. Opracowano model polowy silnika prądu stałego o wzbudzeniu magnetoelektrycznym. Uzyskane wyniki porównano z pomiarami maszyny na stanowisku badawczym.




Abstract:

The paper presents the issue of the impact of the complexity of the field model on the accuracy of determining machine parameters, such as the distribution of the field in the gap and cross-section, as well as the course of the cogging torque as a function of the rotation angle. A field model of a direct current motor with magnetoelectric excitation was developed. The obtained results were compared with measurements of the machine on a test stand.