Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[133940] Artykuł:

Modeling the Impact of Traffic Parameters on Electric Vehicle Energy Consumption

Czasopismo: Energies   Tom: 17, Zeszyt: 5423, Strony: 1-17
ISSN:  1996-1073
Opublikowano: Pażdziernik 2024
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Adriana Skuza WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Niedoktorant szkoły doktorskiejInżynieria mechaniczna2546.67.00  
Emilia Szumska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna2546.6770.00  
Rafał Jurecki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna2546.6770.00  
Artur Pawelec orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiTakzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości25140.00140.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 140


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

electric vehicle  energy consumption  model  linear regression 



Abstract:

The aim of this paper is to examine the relationship between the operating parameters of electric vehicles (EVs) and parameters related to road conditions. The data for analysis came from urban driving trips conducted at different times of day. The average energy consumption was the dependent variable in the model. The following parameters were used as independent variables: the stopping time;; the journey time; the average speed; the quartiles of speed, acceleration, and deceleration, and their maximum values; the number of braking; stops; and the acceleration time and regenerative braking. A multiple linear regression model was developed to predict the average energy demand of an EV based on its kinematic parameters. The proposed model enables the analysis of the influence of various factors related to the route and driving style of the driver on the average energy consumption in the vehicle.