Z. Pierścionek: „Strategie rozwoju firmy”, PWN, Warszawa 1996r. M. Rawski: „Analiza portfolio BCG- aspekt metodologiczny”, „Przegląd Organizacji”, nr 2 z 1996r. R. Krupski: „Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie”, Ossolineum, Wrocław 1993. A. K. Koźmiński, W. Piotrowski: „Zarządzanie. Teoria i praktyka”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995r. H. Kreikebaum: „Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie”, PWN, Warszawa 1996r. M. Marchesnay: „Zarządzanie strategiczne. Geneza i Rozwój”, Poltext, Warszawa 1994r. J. A. F. Stoner, Ch. Wankel: „Kierowanie”, PWE, Warszawa 1997r. P. Banaszyk, R. Fimińska – Banaszyk, A. Stańda: „Zasady zarządzania przedsiębiorstwem”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 1997r. J. Perenc: „Podstawy myślenia i działania marketingowego w transporcie”, Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1995r. D. Rucińska, O. Wyszomirski: „Usługa transportowa jako przedmiot marketingu”, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 4 z 1997r.