Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[130940] Artykuł: NIEZAWODNOŚĆ NAPOWIETRZNYCH LINII DYSTRYBUCYJNYCH 110 kV, SN ORAZ nn – ANALIZA PORÓWNAWCZA(Reliability of 110 kV, MV and LV overhead distribution lines – comparative analysis)Czasopismo: Elektro Info Tom: Nr 04/2024, Strony: s. 84 - 93 ISSN: 1642-8722 Opublikowano: Kwiecień 2024 Liczba arkuszy wydawniczych: 1.82 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacje w czasopismach spoza listy 2019 Punkty MNiSW: 5 Słowa kluczowe: napowietrzne linie elektroenergetyczne  sieci dystrybucyjne  awarie  niezawodność  Keywords: overhead power lines  distribution networks  failures  reliability  |
Linie napowietrzne eksploatowane w sieciach dystrybucyjnych są bardzo ważnym elementem złożonego systemu dostaw energii elektrycznej. Ich właściwości niezawodnościowe w znacznej mierze wpływają na jakość i niezawodność zasilania odbiorców energią elektryczną. W artykule przedstawione zostały wyniki analiz niezawodnościowych dotyczących linii 110 kV, SN oraz nn. Przeprowadzone badania obejmują analizę sezonowości oraz przyczyn awarii, określenie wpływu temperatury otoczenia na intensywność uszkodzeń linii, modele statystyczne czasu odnowy, czasu trwania wyłączeń awaryjnych, czasu przerw w zasilaniu odbiorców, a także ilości energii elektrycznej niedostarczonej do odbiorców.
Overhead lines used in distribution networks are a very important element of the complex electricity supply system. Their reliability properties largely influence the quality and reliability of electricity supply to consumers. The article presents the results of reliability analyzes regarding 110 kV, MV and LV lines. The research carried out includes the analysis of seasonality and causes of failures, determining the impact of ambient temperature on the intensity of line damage, statistical models of recovery time, duration of emergency shutdowns, time of interruptions in power supply to consumers, as well as the amount of electricity not delivered to consumers.