Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[127910] Artykuł:

Evaluation of mixture grading and binder composition effects on the characteristics of cold-recycled mixtures with foamed bitumen

Czasopismo: Transportation Research Procedia   Tom: 72, Strony: 2776-2783
ISSN:  2352-1457
Opublikowano: Grudzień 2023
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Marek Iwański orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  
Anna Chomicz-Kowalska orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  
Krzysztof Maciejewski orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  
Mateusz Iwański orcid logo WBiAKatedra Technologii i Trwałości Betonu *Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  
Piotr Ramiączek orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  
Justyna Stępień orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport17.00.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

foamed bitumenreclaimed asphalt pavementcold recycling mixtureshydraulic binder compositionmoisture susceptibilitystiffness modulus 



Abstract:

The investigation was carried out to evaluate the effects of the hydraulic binder's composition on the properties of cold recycled mixtures with foamed bitumen of different gradations. The evaluated hydraulic binders were composed of Portland cement, hydrated lime and cement by-pass dusts. The ratios of these three components simultaneously varied from 20 to 60% in relation to the mass of the resultant hydraulic binder. The mixtures were composed of reclaimed asphalt from a road base (coarse or fine RAP), natural aggregates (0/2 and 0/31.5 mm) in different ratios, hydraulic binder and 70/100 foamed paving grade bitumen. It was shown that the fine and coarse mixtures responded differently to the changes in the composition of the hydraulic binder. It was found that the optimum performance of the fine and coarse graded mixtures required different binder compositions.